تحول آموزش نیروی انسانی در آتش‌نشانی قم / اجرای کامل پروژه مطالعات پدافند غیرعامل شهرداری

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: پروژه مطالعات پدافند غیرعامل قم سال جاری به‌طور کامل انجام شده است و تلاش کردیم در عرصه آموزش نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی گام‌های مثبتی برداریم.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه در مجموعه آتش‌نشانی در کنار مباحث تجهیز و خرید اقلام مورد نیاز تلاش شده است تا مباحث آموزشی نیز دنبال شود، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران آموزش‌های جامع و کاملی را برای شهروندان دارد و دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه تا پایان خرداد سال جاری به‌صورت یک دوره کامل، زیر نظر سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران قم آموزش‌های مربوط به اطفای حریق و ایمنی را فراگرفتند.

وی افزود: اولویت شهرداری قم در رابطه با آموزش‌های درون‌سازمانی، آموزش‌های تخصصی و مورد نیاز در حوادث شهری است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا سال جاری طی چهار ماه، کارکنان واجد شرایط عملیاتی با تخصیص بودجه ۴۰۰ میلیون تومانی به تهران اعزام شدند و در مراکز آموزشی مباحث مورد نیاز در رابطه با ایستگاه‌های مترو، حریق‌های شیمیایی در صنایع، عملیات امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه و سقوط از ارتفاع، حریق، امداد و نجات در غرق‌شدگی و سایر آموزش‌های پیشرفته مورد نیاز را فراگرفتند.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به استفاده از همیاران داوطلب آتش‌نشانی تاکید کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری مشارکت همکاران زن در مباحث امداد و نجات به‌طور ویژه اجرایی شد تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی شهر قم یا حوادثی که نیازمند امداد و نجات توسط بانوان است از داوطلبان همیار آتش‌نشانی استفاده شود.

پروژه مطالعات پدافند غیعامل قم سال جاری به‌طور کامل اجرا شده و مرکز آموزشی در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی با انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری و آموزش‌وپرورش به‌طور جامع و کامل فعال است و خدمات قابل قبولی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: سایر اقلام مورد نیاز همچون پنج دستگاه دوربین حرارتی، هشت دستگاه گازسنج و موتورهایی که در تسریع عملیات امداد و نجات مؤثر است نیز تأمین شده و شهر قم از نظر سرانه و تجهیزات آتش‌نشانی میان کلان‌شهرهای کشور، شرایط مطلوبی دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در کنار مسائل ایمنی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را نیز مدنظر داریم، تاکید کرد: پروژه مطالعات پدافند غیرعامل قم سال جاری به‌طور کامل انجام شده و مرکز آموزش کام در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی با انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری و آموزش‌وپرورش به‌طور جامع و کامل فعال است و خدمات قابل قبولی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به تجهیز پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران تصریح کرد: تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم به‌طور کامل انجام شده و آموزش‌های درون و برون‌سازمانی در مجموعه مدیریت بحران قم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در مجموع مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و سازمان آتش‌نشانی شهرداری زیرساخت‌های خوبی برای امنیت شهر ایجاد شده است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم گفت: تهیه نقشه‌های تخلیه و اسکان اضطراری و پیگیری برای تأسیس بوستان موضعی پدافند غیرعامل در بوستان جوان نیز در حال انجام است.

اصفهانیان‌مقدم افزود: پایگاه‌های چندمنظوره مدیریت بحران در مناطق هشت‌گانه با محوریت مرکز مدیریت بحران در حال تجهیز و استفاده برای دوره‌های آموزشی شهروندان است.

کد خبر 707711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.