اصفهان از نظر فقهی و علمی در رتبه دوم قرار دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: استان اصفهان پیشینه‌های تاریخی، علمی و فقهی قوی دارد که اگر بخواهیم تنها به پیشینه تاریخی آن مراجعه کنیم و امتیاز دهیم، پس از قم از لحاظ فقهی و علمی در تراز دوم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی تمنایی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه هفتم آذر_ در نشست خبری همایش بزرگداشت حکیم متأله ابوالقاسم میرفندرسکی اظهار کرد: استان اصفهان پیشینه‌های تاریخی، علمی و فقهی قوی دارد که اگر بخواهیم تنها به پیشینه تاریخی آن مراجعه کنیم و امتیاز دهیم، بعد از قم از لحاظ فقهی و علمی در تراز دوم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱ مبنی بر اینکه «اصفهان شهر علم، هنر، جهاد و زنده‌ای است که تعداد زیادی از عالمان بزرگ اصفهان در زمینه فقه، فلسفه، حدیث و امثال آن نه تنها در اصفهان، بلکه در دنیای اسلام گسترده‌اند»، افزود: افرادی همچون نایینی، شیخ محمدحسین اصفهانی و همه بزرگان علم پیش از آن‌ها، اهل اصفهان هستند؛ چراکه اصفهان شهر علم و تربیت‌کننده است و در فقه و فلسفه نیز اینگونه حضور دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هرچند برخی از این بزرگان اصفهانی نیستند، اما در این شهر رشد و بروز پیدا کرده‌اند، گفت: قدمت و تاریخ تمدن اصفهان از لحاظ علمی، پیشینه تاریخی و فلسفه غنی است.

تمنایی با اشاره به اینکه اداره ارشاد به عنوان دبیر در حوزه فرهنگ، هنر و جایگاه انجمن مفاخر فرهنگی قرار دارد و تا کنون فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است، ادامه داد: کارنامه اداره ارشاد اصفهان در کل کشور به لحاظ برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، برنامه‌های علمی و فلسفی از سال ۱۳۷۲ درخشان است.

وی با اشاره به کنگره‌های برگزارشده توسط اداره ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: کنگره بانو مجتهده امین، آیت‌الله ارباب، علامه مهدوی، آیت‌الله خوانساری‌، علامه مجلسی، جلال‌الدین همایی، سپیده کاشانی، آیت‌الله مظاهری، کنگره مکتب اخلاقی اصفهان و ۵۰ مورد دیگر از کنگره‌هایی هستند که در ۳۰ سال اخیر برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعلام اینکه همایش بزرگداشت حکیم متأله ابوالقاسم میرفندرسکی، پنجشنبه در تالار بهزیستی اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: این همایش یک‌روزه با همت شهرداری، خانه حکمت، اداره بهزیستی، حوزه علمیه، انجمن مفاخر فرهنگی و دانشگاه اصفهان در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

تمنایی خاطرنشان کرد: این همایش با حضور و سخنرانی افرادی همچون محمدجواد شمس دانشیار گروه حکمت و فلسفه اسلامی از دانشگاه امام خمینی (ره) تهران، منوچهر صدوقی‌سها محقق و رجالی دانشگاه، حامد ناجی‌اصفهانی دانشیار گروه فلسفه دانشگاه اصفهان و سایر افراد دعوت‌شده از تهران و قم، ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد و پس از کنگره نیز افراد سر مزار شریف میرفندرسکی ادای احترام می‌کنند.

کد خبر 707700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.