فعالیت ۶۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به فعالیت ۶۰۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اشاره کرد و گفت: سهمیه استان کردستان تا پایان سال جاری تاسیس ۳۱ باب کانون فرهنگی هنری خواهران است که تا کنون قریب به ۸۰ درصد این سهمیه تحقق یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، بهزاد کیامهر اظهار کرد: نظر به تبیین جایگاه و وظایف زن تراز انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، ضرورت نقش پذیری اجتماعی زن در گام دوم انقلاب و در سه ساحت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه و رکن فعالیت‌های اجتماعی در نظام و تمدن اسلامی بایستی نسبت خود را به بانوان تعریف کند، افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با توجه به این مهم و برای بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم و بی‌بدیل، تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از تأسیس و راه اندازی ۲۵ کانون تخصصی ویژه خواهران در مساجد استان خبر داد و گفت: دوره آموزشی مدیران این کانون‌ها نهم آذر در سنندج برگزار می‌شود.

کیامهر ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری خواهران به منظور احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جوار مساجد و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی ایرانی در مساجد ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خواهران نقش مهمی در برگزاری فعالیت‌های مختلف در مسجد دارند، افزود: بر همین اساس امکان ثبت کانون خواهران با پیشنهاد امام جماعت مسجد، شورای فرهنگی و مسئول کانون در سایت بچه‌های مسجد فراهم شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به فعالیت ۶۰۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: سهمیه استان کردستان تا پایان سال جاری تأسیس ۳۱ باب کانون فرهنگی هنری خواهران است که تا کنون قریب به ۸۰ درصد این سهمیه تحقق یافته است.

کد خبر 707536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.