کلان‌پروژه رینگ چهارم در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در هیچ شهری پروژه بزرگی همچون رینگ چهارم اجرا نشده است، گفت: برنامه‌ریزی شده است در اولین فرصت آزادسازی‌های مربوط به این پروژه تکمیل و حدفاصل کیلومتر صفر تا چهار، نیمه نخست سال آینده بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با بیان اینکه بودجه شهرداری اصفهان به اضافه بودجه سازمان‌ها ۲۳ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد این اعتبارات، تملک دارایی و سرمایه‌ای است که از مجموع این اعتبارات حدود ۴,۳۰۰ میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی به جز بودجه مترو و بودجه‌های عمرانی مناطق پانزده‌گانه و ناژوان است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۷۰ پروژه فعال در سطح شهر اصفهان داریم، افزود: این پروژه‌ها بسته به اینکه چه زمانی آغاز شده، پیشرفت فیزیکی ۲ تا حدود ۱۰۰ درصد داشته است؛ در هشت ماه سال جاری، ۲۲۰ قرارداد عمرانی منعقد شده که در مدت مشابه سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان بیان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها، شاخص، مهم منطقه‌ای، منطقه‌ای و مستمر است که انواع پروژه‌ها از جمله احداث پل، تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح، خیابان‌سازی‌، احداث پارک، تأسیسات زیرساختی، ساختمان‌های فرهنگی، ورزشی، اداری و پیاده‌روسازی و آسفالت در سطح شهر داریم.

کشاورزراد گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با همت مناطق مختلف شهر اصفهان آغاز شده است و امیدواریم به‌زودی شاهد پایان این پروژه‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌های شاخص همچون تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار سال جاری در ورودی شهر دولت‌آباد به پایان رسیده است که این پروژه با مبلغ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان انجام شد و به بهره‌برداری رسید.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار از ابتدای ۱۴۰۰ آغاز شد و پایان سال ۱۴۰۰ در بحث تأسیسات شهری به مشکل خورد که مشکل تأسیسات زیربنایی را به کمک و همراهی شرکت‌های تاسیساتی رفع کردیم.

کشاورزراد افزود: پروژه بعدی که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است، تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی در ورودی شهر حبیب‌آباد و انتهای خیابان زینبیه بود که در کمتر از زمان پیش‌بینی شده است با هزینه بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته حضور معاونان عمرانی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور را در اصفهان داشتیم که از پروژه‌های عمرانی همچون کلان پروژه حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم بازدید کردند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: طول این پروژه حدود ۷۸ کیلومتر است که ۴۸ کیلومتر آن در محدوده و حریم شهر اصفهان و حدود ۳۰ کیلومتر آن در محدوده شهرهای درچه، خمینی‌شهر، شهر ابریشم، دولت‌آباد و خورزوق قرار دارد، همچنین این پروژه شامل ۳۴ تقاطع همسطح، غیرهمسطح و پل است.

کشاورزراد افزود: از دوره پنجم مدیریت شهری این پروژه آغاز شد و افتتاح رینگ چهارم با توجه به اهمیت آن در کم‌شدن حجم ترافیک در مرکز شهر و کمک به رینگ سوم، باعث کاهش آلودگی هوا و زمان سفر نیز می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌ای که در این دوره عملیات اجرایی آن آغاز شده است، کیلومتر صفر بعد از تقاطع غیرهمسطح شهید قاسم سلیمانی تا کیلومتر چهار است؛ هزینه‌ای که تاکنون صرف این پروژه شده بالغ بر ۱,۴۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی این مسیر هزینه شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: کیلومتر صفر تا چهار بیشترین حجم سکونت مردم منطقه ۱۵ را دارا است و با رضایت کامل شهروندان توانستیم این آزادسازی را انجام دهیم.

کشاورزراد ادامه داد: حدود ۹ پل همچون پل‌های محله خاتون‌آباد، شهدای دهنو و شهدای محله بهاران به اضافه تعریض کانال آب در این محدوده انجام شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ شهری چنین پروژه بزرگی انجام نشده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده در اولین فرصت آزادسازی‌ها تکمیل شود و از کیلومتر صفر تا چهار را در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 707491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.