برگزاری دوره‌های مهارتی برای سربازان در گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان از برگزاری دوره‌های مهارتی برای سربازان خبر داد و گفت: این دوره‌ها موجب جذب نیروهای جوان پس از پایان خدمت سربازی به بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، حمزه کرایلو پیش از ظهر امروز _دوشنبه ششم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات مهارتی نیروی‌های مسلح هم‌زمان با سراسر کشور با حضور ۲۲۵ نفر از سه حوزه آجا، فراجا و سپاه به میزبانی تیم ۲۳۰ ارتش گلستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ رشته مهارتی برای آموزش سربازان پیشبینی شده است، افزود: منتخبین این دوره از رقابت‌ها برای مسابقات ملی مهارت کشور در حوزه نیروهای مسلح انتخاب خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به حوزه تسهیلات نیروی‌های مسلح در قالب مشاغل خانگی و صنفی، خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون تومان و در حوزه صنفی تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. کارآموزان بسته به علاقه و نیازسنجی بازار در چهار خوشه کشاورزی، صنعت، فرهنگ، هنر و خدمات دوره‌ها را طی می‌کنند.

کرایلو هدف از برگزاری این دوره‌ها را ایجاد محیطی پرنشاط برای کارکنان وظیفه دانست و تاکید کرد: به‌طور قطع سرباز با آموزش و ماهر یک اشتغال پایدار و کارآمدی را در جامعه ایجاد می‌کند. طول دوره‌های آموزشی را ۳۰ تا ۶۰۰ ساعت است و سربازان بسته به نوع دوره و حرفه‌هایی که موردنیاز سنجی است آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: سربازان پس از پایان دوره خدمت می‌توانند علاوه بر دریافت کارت پایان خدمت، گواهی بین‌المللی فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: این دوره‌ها از ۲۰ ماه پیش با مشارکت اساتید فنی و حرفه‌ای گلستان و مهارت آموزی کارکنان وظیفه ناجا آغاز شده است.

کد خبر 707432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.