منطقه گردشگری ایوب خراسان شمالی ساماندهی شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت ویژه منطقه گردشگری ایوب پیغمبر، گفت: این منطقه باید ساماندهی شده تا جذب گردشگر رونق یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: منطقه گردشگری چشمه ایوب پیغمبر (ع) در خراسان‌شمالی ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری است که باید ساماندهی شود.

وی افزود: تقویت قابلیت‌های گردشگری و فراهم سازی امکانات رفاهی و خدماتی این مکان با جدیت دنبال شود.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: جانمایی فاز اول طرح جامع گردشگری آب گرم ایوب پیغمبر (ع) با ملاحظات لازم بررسی و پیگیری شود.

حسین نژاد با اشاره به نمایش جلسات شورای برنامه ریزی به صورت زنده برای مردم، گفت: این اقدام در جهت جهاد تبیین و ارائه تلاش‌های مدیران و با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در زمینه شفاف سازی و آگاهی مردم از تصمیمات کلان به ویژه در حوزه‌های اقتصادی است.

وی افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه، بالاترین مرجع تصمیم گیری در هر استان است که مهمترین برنامه ریزی در امر توسعه هر منطقه در آن گرفته می‌شود.

استاندار خراسان شمالی در خصوص منابع جز سه بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: با نظرات تخصصی سهم اعتبارات برای نهادهای استان ابلاغ و مصوب شده است و روند جذب صددرصدی اعتبارات مورد توجه مدیران باشد.

وی همچنین بر برنامه ریزی های لازم جهت جذب اعتبارات در بازه زمانی مشخص شده در راستای تحقق اشتغال به معنای واقعی در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها به میزان مشخص شده تسهیلات اکتفا نکنند و به دنبال جذب بیشتر اعتبارات باشند تا زمینه توسعه در استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: پیگیری اختصاص منابع از محل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهور به استان و سایر منابع برای تسریع در اجرای پروژه مهم آب سرانی در حال انجام است.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی در منابع تخصیص یافته جدید از محل سفر استانی رئیس جمهور برای شدت بخشی به اجرای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

بر اساس گزارش ایمنا، در این جلسه برنامه ریزی مدیریت مجموعه تالاب آق قشلاق، ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی سنخواست و تأمین زمین برای روستاهای استان در راستای نهضت ملی مسکن مصوب شد و دستور کار جانمایی فاز اول طرح جامع گردشگری آب گرم ایوب پیغمبر برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی شورای برنامه ریزی موکول شد.

کد خبر 707329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.