توسعه خیابان‌های امن‌ در پایتخت لتونی

طرح توسعه خیابان‌های امن‌تر و مناسب‌تر با هدف ترویج حمل‌ونقل ایمن، عادلانه و لذت‌بخش در محیط شهری، افزایش ایمنی شهروندان آسیب‌پذیر و بهبود دسترسی در شهر به تصویب شورای شهر ریگا، پایتخت لتونی، رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شورای شهر ریگا پیشنهاد کمیته توسعه شهر را برای ایجاد خیابان‌های امن‌تر به‌عنوان بخشی از یک پروژه بین‌المللی تأیید کرده است؛ این پروژه توسط شورای شهر و شرکایی از ۱۵ کشور، تحت برنامه تحقیقات و نوآوری اتحادیه اروپا با عنوان «افق اروپا» اجرا خواهد شد.

خیابان‌های امن‌تر و دسترسی آسان‌تر در ریگا

طرح توسعه خیابان‌های امن‌تر در ریگا با هدف ترویج حمل‌ونقل ایمن، عادلانه و لذت‌بخش در محیط شهری، افزایش ایمنی حرکتی شهروندان آسیب‌پذیر و بهبود دسترسی به محیط‌های عمومی به مرحله اجرا گذاشته شد.

شهرداری ریگا موافقت کمیسیون اروپا را برای تأمین مالی پروژه به‌منظور ایجاد تغییر در عادات حرکتی جمعیت، تردد عابران پیاده و کاربران ابزارهای میکروموبیلیتی با تمرکز ویژه بر ایمنی سالمندان، کودکان، زنان، افراد ناتوان حرکتی، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران به‌دست آورده است.

توسعه خیابان‌های امن‌تر در پایتخت لتونی

پروژه حاضر در نظر دارد با توسعه و اجرای راهکارها و امکانات شهری برای ایجاد محیط زندگی سالم، عادلانه و دلپذیر، همچنین ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی برای شهروندان به این اهداف دست پیدا کند.

شهرداری ریگا در این راستا میزان استفاده از ابزارهای حرکتی و تعداد عابران پیاده، کیفیت قلمرو عمومی، زیرساخت‌های حرکتی و سایر شیوه‌های تردد را در محله‌های خاص تجزیه و تحلیل می‌کند تا چگونگی بهبود اولیه فضای بیرونی مورد نیاز و مناسب‌ترین عناصر محوطه‌سازی را تعیین کند. گزینه‌های پیشنهادی به‌منظور سازماندهی مشارکت عمومی و فعالیت‌های ارتباطی در برنامه بهبود فضاهای باز عمومی اسناد برنامه‌ریزی‌شده شهرداری نیز گنجانده خواهد شد.

این پروژه به‌طور هم‌زمان در ۱۶ کشور لتونی، ایتالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، آلمان، دانمارک، اسپانیا، یونان، لیتوانی، هلند، نروژ، پرتغال، رومانی و بریتانیا (در مجموع ۳۲ شهر و سازمان) اجرا خواهد شد و مدت‌زمان تعیین‌شده برای آن سه‌سال‌ونیم از یکم ژانویه ۲۰۲۴ تا سی‌ام ژوئن ۲۰۲۷ تعیین شده است.

هزینه کل پروژه کمتر از ۵۹۸ هزار یورو است که به‌طور کامل توسط برنامه تحقیقاتی و نوآوری افق اروپا تأمین می‌شود. پروژه حاضر همچنین نیازمند پیش‌پرداختی ۵۰ هزار یورویی از سوی شهرداری برای آغاز کار است.

توسعه خیابان‌های امن‌تر در پایتخت لتونی

کد خبر 707122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.