پیش‌بینی خردمندانه برای مقابله با بحران‌ها تکلیفی همگانی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: لازم است آموزش‌های لازم و آگاهی‌های مورد نیاز جامعه برای مقابله با بحران‌ها، ازطریق تولیدات پرجاذبه رسانه‌ای به اطلاع عموم مردم برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری امروز _شنبه چهارم آذر_ برنامه‌ریزی جهت مقابله با بحران‌ها را امری عمومی و الزامی خواند و گفت: اگر تدابیر پیشگیرانه در دستور کار قرار بگیرند و مردم از اقدامات زیرساختی در این زمینه مطلع باشند، بی‌شک در مواقع بحران متوجه آسیب کمتری خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های روحی و روانی بحران‌ها هم به‌اندازه آسیب‌های ظاهری‌شان مهم و خطرناک است، عنوان کرد: پیش‌بینی خردمندانه برای مقابله با بحران‌ها تکلیفی است بر دوش همه دستگاه‌ها و ضروری است که همه سازمان‌ها و ارگان‌ها در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: مدیریت بحران نیازمند کار مطالعاتی عمیق و گسترده است و نتایج این مطالعات باید در دسترس مردم و سایر مجموعه‌های مرتبط با این موضوع قرار بگیرد.

غفوری زیست ایمن در هر منطقه را مستلزم آگاهی از اقتضائات آن منطقه دانست و تصریح کرد: گردآوری و تدوین نکات لازم در این زمینه می‌تواند از اثرگذارترین کارهای مجموعه مدیریت بحران باشد و به‌عنوان الگو در تمام کشور مورد استفاده واقع شود.

کد خبر 707009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.