آبیاری موضعی در ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آبیاری موضعی هشت هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان در راستای کشت پاییزه خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به سیاست‌های مدیریت بهینه آب کشاورزی در وزارت‌خانه متبوع خود، اظهار کرد: در این راستا هشت هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان و در چارچوب کشت پاییزه به روش آبیاری موضعی، آب‌دهی و آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت هزار هکتار معادل یک‌چهارم کل کشت آبی استان قزوین است، افزود: در سال زراعی جدید که از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است، گندم‌کاران استان قزوین به خوبی از آبیاری موضعی اراضی زراعی و مزارع خود استقبال کردند و کارشناسان ما نیز نحوه به‌کارگیری نوار تیپ در این نوع آبیاری را به آن‌ها آموزش دادند و نکات فنی لازم را در هر لحظه از شبانه‌روز به آن‌ها گوشزد کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به نقش آبیاری موضعی در افزایش راندمان کشت و تولید گندم در گندمزارها خاطرنشان کرد: افزایش نرخ بهره‌وری آب در مزارع و زمین‌های کشاورزی و توزیع یکنواخت و همسان آب میان مزارع مجاور در نهایت به تولید بیشتر گندم باکیفیت بالا منجر می‌شود.

عطایی از آبیاری موضعی شش هزار هکتار زمین کشت گندم آبی در استان قزوین خبر داد و گفت: ۱۲ درصد کل مزارع گندم آبی استان در کشت پاییزه پیش رو به روش آبیاری موضعی آب‌دهی و آب‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع ۴۷ هزار هکتار از زمین‌ها و اراضی موجود در استان قزوین تحت کشت گندم آبی قرار می‌گیرد که این نوع گندم تأمین‌کننده اصلی آرد مورد استفاده در نان و سایر محصولات غذایی غلات‌محور همچون ماکارونی است.

کد خبر 706970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.