مردم با خرید اجناس ایرانی از تولید داخلی حمایت کنند

امام جمعه رشت گفت: تولید کنندگان ما معتقد و پایبند به ایران و متعهد به مردم خود هستند و در این شرایط سخت برای حفظ اشتغال و رونق اقتصادی ایستاده‌اند از اینرو مردم با خرید اجناس ایرانی باید از آنان و تولید داخلی حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) شهر اظهار کرد: ایرانیان در هر عرصه‌ای به شعارهایی که می‌دهند پایبندند و برای تحقق آن تلاش می‌کنند، در عرصه اقتصادی نیز عملکردی مشابه سایر امور دارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتصاد تلاش‌های بسیاری می‌کند و تا امروز به رشد و پیشرفت‌های فراوانی نیز دست یافته است اما دوران پهلوی چالش‌های فراوانی برای ما به میراث گذاشته است که تا صد سال آینده با همه تلاش‌ها این چالش‌ها پر نخواهد شد.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: آن‌ها فرهیختگان ایرانی را فراری دادند اما اکنون ایرانیان به افتخار جهانیان بدل شده‌اند و رهبر انقلاب بر تولید و اقتصاد داخلی و مصرف این تولیدات تاکید بسیار دارند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفان این نهاد را از یادگارهای امام راحل دانست و تصریح کرد: بسیاری از خدماتی و موفقیت‌هایی که امروزه در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی کشور کسب می‌شود مدیون بسیجیان است و مردم ما در روستاها و شهرها از اهالی بسیج هستند.

وی بسیج را از افتخارات این نظام و انقلاب اعلام کرد و گفت: یکی از افتخارات بسیج به دنیای اسلام نیاز جبهه مقاومت به خدمات این نهاد است.

امام جمعه رشت همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: همه امامان به وجود چنین مادری افتخار می‌کردند، ایشان الگوی همه انسان‌ها در همه نسل‌ها است مردان و زنان با الگو گرفتن از بانوی اول جهان اسلام درس ایمان، مقاومت، بندگی، شجاعت آموختند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز افتخار داریم نیروی دریایی ما همه آبراهه‌ها را در نوردیده و ابهت آمریکا و قدرت‌های پوشالی را در کنار کشورهایشان شکسته است و در دریای عمان خلیج فارس و دریای خزر با قدرت حضور دارد.

وی اضافه کرد: هفتم آذرماه روزی بود که استاد بزرگ هسته‌ای ایران محسن فخری زاده به درجه رفیع شهادت نائل شد، این شهید بزرگوار استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه امام حسین (ع) از بزرگان علمی دنیا و نیز فیلسوف و عارف بود که متأسفانه ما به خوبی او را نشناختیم و دشمنان این شهید گرانقدر را بهتر از ما شناختند و مردم با گذشت زمان با خدماتی که این بزرگ مرد به ایران اسلامی و جهان داشت بیشتر آشنا خواهند شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هشتم آذر را روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است، خاطرنشان کرد: سرانجام ما غزه‌ای متفاوت با سایر دوره‌ها خواهیم داشت و این جنگ به اعتراف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمام ناشدنی است. حماس دست برتر و قدرت بیشتر را در منطقه دارد و برخلاف تصور آمریکایی‌ها که به فکر کوچ دادن یک میلیون از جمعیت و دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفری غزه هستند آنها تصمیم گرفتند تا پای مرگ در غزه بمانند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: بازنده میدان جنگ اسرائیل است و جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرده است آنها سال‌ها سرگردان حمله جبهه مقاومت خواهند ماند که چگونه توسط جبهه مقاومت غافلگیر شدند.

وی در ادامه با اشاره به سفر وزیر نیرو نیز گفت: امیدواریم با سفر وزیر به گیلان سه سد نیمه تمام استان تکمیل و تا پایان سال آبگیری شده و مشکل تنش آبی در استان گیلان مرتفع شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: تفکر بسیجی تفکر اسلام و قرآن است، بسیج نیروی مؤمن و انقلابی دلیر، مخلص، فداکار، مقتدر و در عین حال مظلوم، ولایتمدار و ولایت محور است.

حجت‌الاسلام صابر انصاری بسیجیان را شاگردان مکتب شاهدان گمنام شهدا دانست و افزود: آنها دست پرورده مکتب امیرالمومنین (ع) هستند لذا نظام تعلیم و تربیت صالحین در سازمان بسیج طراحی شد تا این مجموعه عظیم فکری و فرهنگی نیروهایی تربیت کند که در تراز انقلاب مهدوی، خود را برای مسائل جهانی آماده کنند.

در خطبه‌های نماز جمعه رشت بیانه‌ای با عنوان حجاب که از سوی جمعی به نام زنان انقلابی رشت صادر شده بود و نیز میثاق نامه بسیجیان ایران زمین قرائت شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 706767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.