لزوم توجه قوای سه‌گانه به حقابه اصفهان/ ایجاد دبیرخانه خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «قوای سه‌گانه حقابه مردم اصفهان را برگردانند»، «شبکه معابر طرح تفصیلی آتی شهر کرج مصوب شد»، «دبیرخانه خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی ایجاد می‌شود»، «طرح بزرگراه شمالی کرج با فوریت افتتاح شود»، «کتاب و کتاب‌خوانی پیوست فرهنگی تمام فعالیت‌های مدیریت شهری باشد» و «بهره‌برداری از تئاتر شهر قزوین تا دهه فجر» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

قوای سه‌گانه حقابه مردم اصفهان را برگردانند

احمد شریعتی، عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به رئیس‌جمهور و وزرای دولت گفت: «رئیس‌جمهور محترم! در روز اصفهان چه هدیه خوبی نصیب مردم اصفهان کردید؛ دولت محترم و وزیر نیرو! از حیا و مظلومیت اصفهان سوء‌استفاده نکنید، از خون شهدا بترسید، اگر مردم اصفهان را از مطالبه‌گری منع می‌کنید، خون شهدای اصفهان شما را خفه می‌کند.»

وی با طرح این سوال که شورای تأمین باید جواب دهد که نتیجه جلسات دیروز با حضور دو وزیر چه شد؟ گفت: دولت، قوه مقننه و قضائیه، جواب مردم اصفهان را بدهند و حقابه مردم را برگردانند.

شبکه معابر طرح تفصیلی آتی شهر کرج مصوب شد

علی ذبیحی، خزانه دار و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر کرج اظهار کرد: بر همین اساس با عنایت به برگزاری نزدیک به ده جلسه کارشناسی با حضور اعضای کارگروه مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری شبکه معابر طرح تفصیلی آتی توسط مشاورین طرح ارائه و پس از بررسی و انجام اصلاحات در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: شبکه معابر طرح تفصیلی در تطابق با طرح جامع حمل و نقل و ترافیک با رویکرد پیاده مداری و انسان محوری، رفع مشکلات و گره‌های ترافیکی، مشخص نمودن و طراحی تقاطعات مورد نیاز، ابهام زدایی از طرح‌های مصوب قبلی، تکمیل ورودی و خروجی‌های شهر به ویژه بزرگراه شمالی و کمربند جنوبی شهر تهیه شده است.

در پایان خزانه دار و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر کرج از تصویب شبکه معابر طرح تفصیلی آتی شهر کرج خبر داد.

دبیرخانه خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی ایجاد می‌شود

بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین این دو شهر با جاذبه‌های بی‌بدیل گردشگری که هر یک از این دو شهر با اتکا به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، همچنین به‌واسطه دارا بودن نعمات خدادادی منحصربه‌فرد، مکمل یکدیگر خواهند بود مورد امضا قرار گرفت.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری اشاره شده بین دو شهر، تبادل تجربه در حوزه‌های معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی، محیط زیست، تسهیل مناسبات فرهنگی، از برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط گرفته تا تورنمنت‌های ورزشی و تبادل آئین و رسوم غنی طرفین، توسعه همکاری‌های مؤثر در حوزه بهره‌مندی از امکانات اقامتی و سایر خدمات گردشگری، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالاخص در زمینه توسعه خدمات گردشگری، توسعه تجارت پایدار به منظور افزایش مبادلات اقتصادی، بسط و توسعه روابط آموزش، دانشگاهی و بهره‌مندی از امکانات بالقوه پزشکی و گردشگری سلامت را می‌توان نام برد.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: پس از رایزنی‌های به عمل آمده میان شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد و شهرستان بندرانزلی، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی به امضای شهرداری‌های این دو شهر رسید.

طرح بزرگراه شمالی کرج با فوریت افتتاح شود

جواد چپردار، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طبق وعده‌ای که به مردم داده‌اند و بنا بر تبلیغاتی که از طریق روابط‌عمومی شهرداری در سطح شهر داشته است، مصلحت را در آن می‌دانند که بهره‌مندی از بخش میانی بزرگراه شمالی سردار شهید سلیمانی معطل افتتاح رسمی یا حضور مقامات عالی‌رتبه کشور نباشد.

وی افزود: ادعا و برنامه ما در شورای ششم آن است که هرگاه پروژه‌های عمرانی شهرداری قابلیت بهره‌مندی برای مردم داشته باشد، بدون تعلل آن را پیشکش کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: مصلحت آن است که بهره‌مندی از بخش میانی بزرگراه شمالی سردار شهید سلیمانی معطل افتتاح رسمی یا حضور مقامات عالی‌رتبه کشور نشود.

کتاب و کتاب‌خوانی پیوست فرهنگی تمام فعالیت‌های مدیریت شهری باشد

سیف‌الله رضایی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه عصر حاضر، عصر تکنولوژی و اطلاعات محسوب می‌شود، علم و فناوری نیز باید یکی از اولویت‌های اصلی زندگی مردم باشد که مستلزم این مهم این است که کتاب و کتابخوانی پیوست فرهنگی تمام فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: ایفای نقش مؤثر از سوی کتابداران که به عنوان مشاوران و امین مردم در مسیر روشن و رونق‌بخشی به فرهنگ مطالعه تلاش می‌کنند، اقدامی خیرخواهانه و مسرت‌بخش است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: در عصر حاضر، علم و فناوری باید یکی از اولویت‌های اصلی زندگی مردم باشد که مستلزم این مهم، قرار دادن پیوست کتاب و کتاب‌خوانی در تمام فعالیت‌ها است.

بهره‌برداری از تئاتر شهر قزوین تا دهه فجر

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: تمام دستگاه‌های فرهنگی باید برای ماندگاری و تقویت پایتخت خوشنویسی قزوین تلاش کنند و همه دستگاه‌ها و مدیران با هم افزایی و مشارکت در این مسیر اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی به عنوان زیرساختی اساسی در کشور گفت: توجه به برندینگ در حوزه‌های فرهنگی هنری و گردشگری کمک زیادی به موفقیت در این عرصه خواهد کرد بنابراین تمامی ابزارها باید در کنار این موضوع به کار گرفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه تئاتر شهر با تجهیزات به روز و باکیفیت تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 706487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.