استان یزد قطب پزشکی جنوب شرق کشور است

استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد قطب پزشکی جنوب‌شرق کشور محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۴۵ درصد از مراجعان مراکز بهداشتی و درمانی استان یزد از استان‌های جنوب، جنوب شرقی کشور و مناطق کمتر برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی صبح امروز _ پنجشنبه دوم آذر_ در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع بیمارستانی ۱۲۸ تختخوابی الزهرا (س) یزد که با حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار کرد: سپاه و بسیج در استان یزد طلایه‌دار جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به خدماتی که توسط سپاه الغدیر یزد در حال انجام است گفت: یکی از این خدمات درخشان شروع عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی الزهرا (س) است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد قطب پزشکی جنوب شرق کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵ درصد از مراجعان مراکز بهداشتی و درمانی استان یزد از استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور هستند که عمدتاً از مناطق کمتر برخوردار هستند.

فاطمی اضافه کرد: کیفیت بالای خدمات پزشکی و پایین بودن هزینه‌های پزشکی در استان یزد موجب حضور در این استان شده، بنابراین شروع عملیات اجرایی این بیمارستان امر مبارکی است.

وی با بیان اینکه در استان یزد سه ابر پروژه وجود دارد که همه مردم دارالعباده به آن دل بسته‌اند، تصریح کرد: حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان بزرگترین قرارگاه سازندگی کشور امیدی را در دل مردم روشن کرده است و در صورت صلاحدید قرارگاه در این سه پروژه مهم استان نیز فعالانه حضور پیدا کند تا مردم یزد از آن منتفع شوند.

استاندار یزد با اشاره به مسئله آبرسانی و اجرای خط دوم انتقال آب به یزد، اضافه کرد: انتقال آب به عنوان سه ابر پروژه استان است که ۱۵ سال است دستور مقام معظم رهبری و مصوبه سفر ایشان به استان یزد بوده و روی زمین مانده است.

فاطمی با اشاره به ابر پروژه راه آهن یزد- اقلید، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این زمینه کار جهادی و بزرگی انجام داده است، این ابر پروژه استان‌های جنوبی کشور را به خراسان رضوی و سایر نقاط دیگر کشور متصل می‌کند و اجرای این پروژه نزدیک به ۱۴ همت هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود با رقم ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومانی، این پروژه دهه فجر به نتیجه برسد.

وی افزود: پروژه نهضت ملی مسکن سومین ابر پروژه در استان و یزد تنها استانی است که همه زمین‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت فعلی در آن ویلایی است.

استاندار یزد ادامه داد: در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن زمین‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ مترمربعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تسهیلات آن مصوب شده و درخواست داریم که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در زمینه عملیات زیرساخت و ساخت پردیس زندگی که در مجاورت همین منطقه است و ۳۰ هزار خانواری که عمدتاً قشر متوسط استان هستند در آن ساکن می‌شوند نقش آفرین باشند.

کد خبر 706480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.