عملیات اجرایی بیمارستان الزهرا(س) آغاز شد

صبح امروز (پنجشنبه) با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات اجرایی بیمارستان الزهرا(س) یزد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، همزمان با هفته بسیج صبح امروز _پنجشنبه دوم آذر_ سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به استان یزد ساخت مجتمع بیمارستانی ۱۲۸ تختخوابی الزهرا (س) را با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، آغاز کرد.

سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر یزد در این مراسم اظهار کرد: امروز آغاز عملیات اجرایی مجتمع بیمارستانی ۱۲۸ تخت‌خوابی الزهرا (س) رقم خورد تا سپاه بار دیگر برای کاهش آلام بیماران قدم بردارد.

وی افزود: بیماری جسمی و حوادث جسمی برای همه‌ی افراد مخصوصاً قشرهای کم درآمد و ضعیف یک امر طبیعی و قهری است؛ آن روز که ما بتوانیم امکانات خوب درمانی را برای همه فراهم کنیم؛ یقیناً آن روز برای همه ما یک عید است و امیدواریم که آن روز هر چه زودتر فرا رسد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: با همتی که بسیج مهندسین سپاه الغدیر و مساعدت‌های که قرارگاه خاتم‌الانبیاء داشت، جزو اولین استان‌هایی هستیم که عملیات ساخت بیمارستان را آغاز می‌کنیم.

بیمارستان الزهرا یزد در مساحت ۲۳ هزار و ۶۷۶ مترمربع، در شش طبقه مجزا و با ۱۲۸ تخت‌خواب ساخته خواهد شد و بخش‌های خدمات بهداشتی، درمانی و سلامت را دارا است‌. مجموع تخت‌های بیمارستانی در این مجموعه شامل ۱۱۲ تخت بستری عادی، ۱۶ تخت مراقبت‌های ویژه، هفت تخت مراقبت نوزادان، پنج تخت زایمان، ۲۰ تخت اورژانسی، هشت تخت دیالیز و هشت اتاق عمل است.

زیرساخت‌های در نظر گرفته شده برای مجتمع بیمارستانی الزهرا (س) سپاه الغدیر استان یزد به نحوی است که قابلیت ارتقا و توسعه به ۱۹۲ تختخواب را به صورت لحظه‌ای در زمان وقوع بحران دارد.

کد خبر 706444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.