پویایی مساجد متأثر از تنوع برنامه‌ها و عدم رفتار سلیقه‌ای است

مدیراجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: پویایی و جذب حداکثری در مساجد متأثر از تنوع برنامه‌ها و دوری از رفتارهای سلیقه‌ای توسط متولیان این مراکز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده شامگاه _ چهارشنبه یکم آذر_ در گردهمایی هیأت امنا، روحانیون و فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرستان‌های تیران و کرون و نجف آباد در محل آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) منطقه کوهان تیران اظهار کرد: جایگاه مسجد و توجه به آن در مبنای اسلامی تشریح شده که برای رسیدن به جامعه در طراز اسلامی باید یکی از مؤلفه‌های آن یعنی مساجد جایگاه واقعی خود برسند.

وی افزود: همانطور که این مراکز دینی در دوران پیامبر اسلام (ص) محور مهمترین برنامه‌ریزی ها و اقدامات بود، امروز نیز باید به همین جایگاه برسد تا اینکه در برابر توطئه دشمن نیز موفق باشیم و جامعه به آبادانی دست پیدا کند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با انتقاد از عدم تنوع برنامه‌ها و تصمیمات و رفتارهای سلیقه‌ای در برخی از مراکز دینی، تصریح کرد: پویایی و جذب حداکثری در مساجد متأثر از تنوع برنامه‌ها و دوری از رفتارهای سلیقه‌ای توسط متولیان این مراکز است.

وی ادامه داد: متولیان مساجد باید نیازها را شناسایی و بر اساس شرایط روزی برنامه‌ریزی داشته باشند و تنوع فعالیت‌های خود را متناسب با روح مسجد توسعه بدهند.

حجت الاسلام کوچک زاده زمینه سازی برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد را مهم خواند و اذعان داشت: اگر تنوع برنامه وجود داشته باشند افراد خانوادگی در این مراکز حاضر می‌شوند.

حمایت از تشکل‌های فرهنگی و هنری مساجد

امام جمعه نجف آباد در بخشی از این همایش به ضرورت‌های مدیریت مساجد اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری و پایگاه‌های بسیج هر کدام ظرفیتی مناسب برای جذب به مسجد هستند که باید از آنها حمایت شود.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی توجه به بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری را به هیأت امنا و روحانیون توصیه کرد و از آنان خواست تا در روند اجرای کار با این گروه‌ها همکاری کنند.

وی با اشاره به جریان‌های موفقی که در دنیا در برابر ظلم جهانی ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: همه این پیروزی‌ها ناشی از توجه به مسجد و روحیه فعال تربیتی در این عرصه است.

امام جمعه نجف آباد به نیازهای فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: مساجد می‌توانند به این نیازها پاسخ بدهند که شرط اساسی آن توجه به نسل جدید و تنوع در برنامه‌ها است.

توجه به احکام شرعی و قانونی در مدیریت مسجد

وی از متولیان مساجد خواست تا به اصول دینی و قوانین و مقررات پایبند باشند و احکام مسجد را رعایت کنند.

حجت الاسلام حسناتی خاطرنشان کرد: اگر احکام و دستورات اسلامی به خوبی اجرا شود برکت و منفعت به کار می‌رسد.

کد خبر 706391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.