شورای ملی زیارت به شورای عالی ارتقا یافت

نمایندگان مجلس مصوب کردند به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت، شورای ملی زیارت به شورای عالی ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز _چهارشنبه یکم آذر_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی ۱۱ این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه «به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و زیرساخت‌های مربوط به امور زائران (داخلی و خارجی) شورای ملی زیارت به شورای عالی ارتقا می‌یابد. دبیرخانه این شورا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر می‌گردد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه، میراث فرهنگی، امور خارجه و اقتصاد برنامه جامع زیارت مشتمل بر تسهیل امر زیارت امور فرهنگی و اجتماعی زائر و بهبود و ارتقای زیرساخت‌های لازم را ظرف ۶ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب شورای عالی زیارت برساند.

همچنین دولت مکلف است سند جامع حج را با همکاری نماینده ولی فقیه در حج تهیه و نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام قانونی را به عمل آورد.

بر اساس ماده الحاقی ۳ به این لایحه، کلیه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی (موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه) مکلفند نسبت به ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار با استفاده از نمادهای شهری، جایزه‌های فرهنگی، بسته‌های آموزشی، رشته‌های تخصصی، بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های فرهنگ ساز و روایتگری با استفاده از بودجه همان دستگاه و ظرفیت‌های ملی در بسترهای گوناگون از جمله صداوسیما و فضای مجازی اقدام کنند.»

کد خبر 706247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.