نبود ساختار منسجم و کارآمد در تعمیرات و نگهداری پروژه‌ها یک چالش جدی است

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران گفت: نبود ساختار منسجم و کارآمد در تعمیرات و نگهداری پروژه‌ها یک چالش جدی است و قانون‌گذار در حوزه خدمات شهری تفکیک قائل نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد امین، صبح امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در سی‌وچهارمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: در شرایطی که با قوانین دست و پاگیر مواجه هستیم، می‌توانیم با همدلی و هم‌افزایی راهکارهایی پیدا کنیم تا بر مشکلات شهر فائق آییم.

وی افزود: در سال جاری چهار نشست تخصصی در کمیسیون فنی و عمرانی کلان‌شهرها برگزار کردیم و ماه آینده نشست بعدی را در شهر اهواز برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون ۵۰ درصد برنامه‌های این کمیسیون تحقق پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: کمیته‌های تخصصی در زمان مقرر تشکیل شده است، همچنین شش بازدید تخصصی در سال جاری برنامه‌ریزی شد که تاکنون سه مورد آن محقق شده است.

امین اضافه کرد: با توجه به بازدیدهایی که در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها داریم، مشکلات مشترکی وجود دارد، بنابراین سعی می‌کنیم در برنامه‌های نشست‌ها آنها را مطرح کنیم و به راهکارهای مشترک برسیم.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف، نشست‌ها و بازدیدها، مشکلات احصا شده است، تاکید کرد: نبود ساختار منسجم و کارآمد در تعمیرات و نگهداری پروژه‌ها یک چالش جدی است و قانون‌گذار در حوزه خدمات شهری تفکیک قائل نشده است، از این‌رو سازه‌ها ساختمان‌ها و تأسیسات دچار مشکل شده است و هزینه زیادی می‌شود تا کل سیستم را عوض کنیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه باید در ساختار فنی و عمرانی شهرداری‌ها بلوغ سازمانی شکل گیرد، اضافه کرد: امروزه پروژه‌های اصلی عمرانی در شهرها اجرا شده و لازم نیست کار جدیدی بیش از حد نیاز تعریف کنیم، زیرا اولویت تعمیرات و نگهداری پروژه‌های در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با نبود نظام کارآمد کنترل و مدیریت پروژه را در برخی شهرها و مراکز استان‌ها مواجه هستیم.

کد خبر 706175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.