سند توسعه عمرانی شهرها بر اساس فرهنگ اسلامی تهیه شود

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه سند توسعه عمرانی شهرها باید بر اساس فرهنگ اسلامی تهیه شود، گفت: معماری و شهرسازی و طرح‌های عمرانی باید به سمت و سویی برود که بگوییم هنر جمهوری اسلامی، تعریف فصل جدید عمرانی و شهرسازی اسلامی در تاریخ ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان متولیان صبح امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در سی‌وچهارمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: نخستین نهادی که جلسات برنامه هفتم توسعه را برگزار کرد، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود، اما سهم مدیریت شهری در این برنامه به دلیل شناخت ناکافی قوای سه‌گانه از ظرفیت‌های بدنه آن کمتر از سه‌دهم درصد است.

وی افزود: رئیس‌جمهور به‌زودی لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهد، بنابراین در شهرها باید قیام و نمایندگان مجلس را به این موضوع واقف کرد که بار اصلی نگهداشت شهر بر دوش شهرداری است تا آن‌ها توجیه شوند و در لایحه بودجه سال آینده اقدامات مهمی را برای شهرداری‌ها رقم بزنیم.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه بعضی حقوق خاص عمران شهرداری‌ها، از جمله هزینه جابه‌جایی تأسیسات را باید احیا کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین جلساتی باید خارج از کشور برای انتقال تجربیات برگزار شود تا از تجربیات شهرداران شهرهای پیشرفته دنیا نیز استفاده کنیم.

متولیان با بیان اینکه سند توسعه عمرانی شهرها باید بر اساس فرهنگ اسلامی تهیه شود، گفت: معماری و شهرسازی و طرح‌های عمرانی باید به سمت‌وسویی برود که بگوییم هنر جمهوری اسلامی تعریف فصل جدید عمرانی و شهرسازی اسلامی در تاریخ ایران بوده است، همچنین برای تعریف سازمانی جهت نگهداری تأسیسات ابنیه عمرانی شهرداری باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

کد خبر 706161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.