سرمایه اجتماعی بزرگترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی است

استاندار اصفهان گفت: گستره خدمات‌رسانی شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف باید به نحوی باشد که به موضوع رضایت‌مندی عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشند که در این صورت می‌توانند در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی عصر امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در گردهمایی شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان که در تالار شهروند برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه براثر جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: شهرداران و مدیران شهری استان اگر به تمام شئونات مدیریت شهری و خدماتی که در قبال مردم باید انجام دهند، اشراف لازم را داشته باشند و بتوانند تمام این خدمات را برای مردم محقق کنند، به طور قطع در رضایتمندی عمومی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ها و نهادهایی که نقش مستقیم و بی‌واسطه در موضوع رضایتمندی و افزایش سرمایه عمومی نظام دارد، مجموعه شهرداری‌ها است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همه ما به این موضوع واقف هستیم که سرمایه اجتماعی بزرگترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی است و بسیاری از کشورها و دول مختلف در دنیا از طریق وابستگی به بعضی از قدرت‌ها یا تکنولوژی‌ها سناریوی قدرت برای خود را تعریف کرده‌اند، این در حالی است که برای کشور ایران این گونه نیست و از ابتدا این مهم بر دوش مردم بوده و انقلاب اسلامی با غیرت و همت مردم به نتیجه رسیده است، از این رو دستگاه‌های مختلف ازجمله شهرداری‌ها نقش ویژه‌ای در این خصوص برعهده دارند.

مرتضوی ادامه داد: گستره خدمات رسانی شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف به نحوی است که از بهداشت تا محیط زیست، راه، ترافیک، حمل‌ونقل، فرهنگ، خدمات عمومی و هر آنچه که لازمه زندگی امروز است را در برمی‌گیرد و در آن تأثیر بسزایی دارد، بنابراین در صورتی که این مجموعه‌ها به موضوع رضایت‌مندی عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشند، می‌توانند در افزایش سرمایه اجتماعی نظام ایفای نقش مهمی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تمام مجموعه‌هایی که برای حفظ و تقویت نظام تلاش می‌کنند، درواقع درحال فعالیت در یک جهاد مقدس هستند، بنابراین تمام کسانی که در این مسیر در تلاش هستند باید با حفظ انسجام یک حرکت جامع و هم‌افزا در بخش شهرداری‌ها در کل استان اصفهان به وجود آید.

استاندار اصفهان با اشاره به نزدیک بودن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات یکی از آن مظاهری است که توجه تمام دنیا را به مشارکت و حضور مردم و ارزیابی از این مؤلفه قدرت جلب می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه همه ما در حوزه انتخابات دارای دو نقش مستقیم و غیرمستقیم هستیم، افزود: از نظر قانونی در نقش مستقیم باید از برگزاری هرچه بهتر این رویداد پشتیبانی و از ستاد انتخاباتی و فرمانداری‌ها حمایت کنیم و در نقش غیر مستقیم باید بدون جانبداری در عرصه مشارکت عمومی ایفای نقش داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ایفای نقش در عرصه مشارکت عمومی به عنوان یک اصل در انتخابات نیاز به برنامه دارد، تصریح کرد: برنامه‌ها در حوزه رسانه‌هایی که در دست است، امکاناتی که وجود دارد، عملیات‌هایی که می‌توان انجام داد و نهضت خدمت رسانی که می‌توان در این ایام راه‌اندازی کرد، می‌تواند منجر به ظرفیت‌سازی برای افزایش رضایت‌مندی مردم و حضور آن‌ها در انتخابات شود.

شهرداران در اجرای طرح فیبر نوری همکاری داشته باشند

استاندار اصفهان با اشاره به اجرای طرح فیبر نوری در شهرهای مختلف گفت: امروز همکاری گسترده‌ای بین مجموعه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و بعضی از شرکت‌های حوزه‌های مرتبط با فن‌آوری اطلاعات در حال انجام است تا بتوانند زمینه‌ای فراگیر از پوشش خدمات ارتباطی در کشور فراهم کنند، از این رو از شهرداران استان تقاضا داریم همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند.

کد خبر 706016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.