ازبکستان ۲ - ایران ۲ / کامبک ازبک‌ها مانع از ۶ امتیازی شدن شاگردان ژنرال

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در چارچوب دومین بازی گروهی مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ به‌مصاف ازبکستان رفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان‌ماه_ از ساعت ۱۶:۳۰ در چارچوب دومین بازی گروهی مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در برابر تیم ملی ازبکستان قرار گرفت تا پس از غلبه‌بر هنگ‌کنگ در گام اول، حریف سخت خود را نیز کنار بگذارد.

مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران

ورزشگاه: ملی تاشکند - ازبکستان

کوبل‌داوری: محمد عبدالله‌محمد (داور وسط)، محمداحمد الحمدی و محمدحسن المحری (کمک‌داوران اول و دوم) و حبیب اسماعیل (داور چهارم)

گل‌ها:

رامین رضائیان (دقیقه ۱۴- ایران)

مهدی طارمی (دقیقه ۳۷- ایران)

اوستون اورونوف (دقیقه ۵۲- ازبکستان)

ایگور سرگیف (دقیقه ۸۳- ازبکستان)

کارت زرد:

علی قلی‌اف (دقیقه ۳- ازبکستان)

محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۴۸- ایران)

فاروکس سیفیف (دقیقه ۷۶- ازبکستان)

علی کریمی (دقیقه ۸۰- ایران)

سرکو کاتانچ (دقیقه ۷۶- سرمربی ازبکستان)

کارت‌قرمز:

ترکیب تیم ملی فوتبال ازبکستان:

اوتکیر یوسوپوف، خاجی‌اکبر علیجانف، فرخ سیفی‌اف، عطابک شوکوروف، عادل جان خامروبکوف، استون ارونوف، الدور شاهمرادف، عمر اشمرادف، جلال‌الدین ماشاریپوف، حسن الدین علی‌قل‌اف و رستم آشورماتوف.

سرمربی: سرکو کاتانچ

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضائیان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

تعویض‌ها:

عباس‌بک فیضلایف به‌جای جلال‌الدین ماشاریپوف (دقیقه ۶۳)

ایگور سرگیف به‌جای رستمجان آشورماتوف (دقیقه ۸۲)

عبدوکودیر خوسانوف به‌جای اونسون اورونوف (دقیقه ۸۹) برای ازبکستان

علی کریمی به‌جای سامان قدوس (دقیقه ۴۴)

روزبه چشمی به‌جای سردار آزمون (دقیقه ۷۵)

مهرداد محمدی به‌جای محمد محبی (دقیقه ۷۵) برای ایران

احسان حاجی‌صفی به‌جای میلاد محمدی (دقیقه ۴+۹۰) برای ایران

رضا اسدی به‌جای مهدی ترابی (دقیقه ۴+۹۰) برای ایران

نکات‌ویژه:

سردار آزمون به‌عنوان کاپیتان تیم ملی در بازی امروز، بازوبند کاپیتانی را در غیاب احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش و همچنین کریم انصاری‌فرد بر بازو بسته است.

علیرضا جهانبخش به‌علت مصدومیت در بازی نخست تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ، به دیدار با ازبکستان نرسید و غایب بزرگ یوزها به‌شمار می‌آید.

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون دو بار در مقدماتی جام‌جهانی در دوره‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ با تیم ملی ازبکستان هم‌گروه بوده است که در هر دو بار تیم ملی موفق به راهیابی به جام‌جهانی شد اما ازبکستان هیچ‌گاه به جام‌جهانی نرسیده است.

تیم ملی فوتبال ازبکستان در ۱۰ دیدار اخیر خود موفق به کسب شش پیروزی، دو تساوی و دو شکست شده است، اما هر پنج تقابل اخیر ایران و ازبکستان با پیروزی یوزه‌ای آسیا به پایان رسیده است.

شاگردان ژنرال در شرایطی با حریف ازبک خود روبه‌رو شدند که در ۱۰ بازی اخیر خود موفق به کسب ۹ پیروزی و یک تساوی شده‌اند.

دقایق بازی:

دقیقه ۱۰: برخورد مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان با دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ازبکستان در محوطه جریمه چند ثانیه‌ای بازی را با جنجال همراه کرد که با دخالت داور خیلی زود این درگیری خاتمه یافت.

شرح گل:

۰ - ۱ (رامین رضائیان، دقیقه ۱۴): شاگردان امیر قلعه‌نویی برای زدن این گل کار را از نیمه زمین شروع کردند و سپس با چند پاس سریع رامین رضائیان در موقعیت گلزنی قرار گرفت. رامین رضائیان که پاس بسیار هوشیارانه سردار آزمون را دریافت کرده بود درنگ نکرد و با شوت خود در دقیقه ۱۳ دروازه میزبان را باز کرد.

۰ - ۲ (مهدی طارمی، دقیقه ۳۷): توپ‌ربایی عالی سامان قدوس روی اشتباه جلال‌الدین ماشاریپوف و پاس وی برای مهدی طارمی، شماره ۹ ایران را در موقعیت تک‌به‌تک با گلر ازبکستان قرار داد تا طارمی با بغل‌پای چپ دروازه میزبان را برای دومین‌بار باز کند.

۱ - ۲ (اوستون اورونوف، دقیقه ۵۲): حرکت فرخ سیفیف و پاس وی برای الدور شامورادوف این بازیکن را در شرایطی قرار داد که مدافعان ایران با تحت‌فشار گذاشتن کاپیتان ازبکستان توپ را از وی بگیرند، اما دفع توپ ملی‌پوشان کشورمان به پاس در عمق برای مهاجم ازبکستان تبدیل شد تا اوستون اورونوف یکی از گل‌های خورده ازبکستان را جبران کند.

۲ - ۲ (ایگور سرگیف، دقیقه ۸۳): ضدحمله سریع ازبک‌ها با سه پاس تماشایی منجر به رقم خوردن گل تساوی شد، در این صحنه پاس دقیق بازیکن ازبکستان به سرگیف رسید و او که چند ثانیه قبل وارد زمین شده بود، کمی آن طرف‌تر از تیرک دوم با یک بغل پای چپ دروازه بیرانوند را باز کرد.

کد خبر 705997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.