آب دریا خرداد یا شهریور سال ۱۴۰۳ به اصفهان می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: پروژه انتقال آب از دریای عُمان به استان با جدیت در حال انجام است و پیش بینی می‌کنیم آب انتقالی، خرداد یا شهریور سال ۱۴۰۳ به اصفهان برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مهران زینلیان، روز _سه‌شنبه سی‌ام آبان‌ماه_ در نشست با بخشداران، دهیاران، شهرداران و مسؤولان شهرستان فلاورجان افزود: این پروژه اگرچه طبق برنامه اولیه ابلاغی تهران قرار بود هفت ساله باشد، اما با پیگیری مسؤولان استان و تلاش بسیار مجریان، تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: رسیدن آب دریا به استان سبب غنای آبی مجموعه‌های صنعتی مانند مجتمع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان می‌شود و این امر سبب آزادسازی سایر منابع آبی مانند پساب که توسط این صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به بهره‌گیری اصولی از منابع آبی خاطرنشان کرد: مواردی مانند اصلاح الگوی کشت نیز باید به‌طور جدی در این استان پیگیری شود.

زینلیان اظهار داشت: استفاده از پساب و آب‌های خاکستری و بازچرخانی آب نیز از جمله موارد با اهمیت است که شهرداران باید با نگاه بلندمدت برای آن برنامه ریزی کنند تا میزان استفاده از این منابع در مناطق گوناگون افزایش یابد.

وی تصریح کرد: خریداری چاه‌های آب مجوزدار از سوی شهرداری‌ها برای آبیاری فضای سبز از نکات مهم دیگری است که مسؤولان شهری باید به آن توجه داشته باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 705977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.