لزوم همسویی سازمان‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: همسویی سازمان‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری موجب ارتقای کیفیت ارائه خدمات به شهروندان خواهد بود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای راهبری مدیران و سازمان‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با هدف انسجام بین‌بخشی و رفع موانع و مشکلات و تسریع در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های اجرایی تشکیل شد؛ این شورا بر لزوم ارتباط سیستمی و تنگاتنگ مجموعه بخش‌های حمل‌ونقل تاکید دارد و آن را موجب کاهش زمان انجام پروژه‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع می‌داند.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه حمل‌ونقل و ترافیک در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری افزود: هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام عملیاتی در عرصه ترافیک تأثیرات بلندمدت و مستقیمی بر شهر و شهروندان دارد و هماهنگی بین سازمان‌های این مجموعه و دیگر بخش‌های شهرداری نیز موجب اتخاذ تصمیمات کارآمد و راهگشا برای بهبود شرایط عبور و مرور و آرامش و آسایش در زندگی شهری می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: همسویی سازمان‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری موجب ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان خواهد بود.

حق‌شناس با بیان اینکه جایگاه سازمان‌های مرتبط با حمل‌ونقل در کلان‌شهرها مهم و اثربخش است، ادامه داد: وسعت و گستردگی خدمات حمل‌ونقل در کلان‌شهرها، ایجاد و فعالیت چنین شوراهایی را اجتناب‌ناپذیر کرده است و با توسعه کمی و کیفی شهرها ضرورت وجود آن بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت حوزه ترافیک با دیگر بخش‌های خدمت‌رسانی در سطح شهرداری‌ها گفت: تصمیمات و اقدامات این بخش در کوتاه‌مدت محدودیت‌هایی برای شهروندان ایجاد می‌کند، اما در میان‌مدت و بلندمدت به نفع شهر و شهروندان خواهد بود و از بروز چالش‌ها و معضلات غیرقابل‌حل شهری جلوگیری می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه وجود اهداف و سیاست‌های مشترک کلان‌نگر در حوزه حمل‌ونقل از نقاط‌قوت این حوزه است، اظهار داشت: ارتقای کیفیت حمل‌ونقل همگانی، توسعه حمل‌ونقل پاک، افزایش ایمنی در عبور و مرور و استفاده از هوشمندسازی در پیشبرد آن از جمله برنامه‌های کلان این حوزه است که در سال‌های اخیر با وجود مشکلات متعدد متوقف نشده و پیش رفته است.

کد خبر 705815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.