مصدومیت محیط‌بان اردستانی در درگیری با شکارچیان‌

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: شکارچیان سابقه‌دار محیط بان وظیفه شناس اردستانی را با خودرو زیرگرفتند و وی را مصدوم کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا غلامی اظهار کرد: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر صید و شکار غیر مجاز در منطقه‌ی کهیاز اردستان، محیط‌بانان با هماهنگی دستگاه قضا اقدام به راه بندان کردند که متخلفان با بی توجهی به ایست برای بازرسی خودرو یکی از محیط‌بان را با خودرو زیر گرفتند.

وی ادامه داد: در این حادثه محیط‌بان ۴۰ ساله اردستانی از ناحیه کتف و لگن و گردن دچار مصدومیت شدید شد که برای درمان به یکی از بیمارستان‌های اصفهان منتقل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به شدت آسیب دیدگی این محیط‌بان ادامه داد: متخلفان از افراد سابقه دار هستند که شناسایی شدند و مراحل دستگیری آن‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان به مساحت تقریبی ۱۰۰.۰۰۰ هکتار در شرق شهرستان اردستان در استان اصفهان واقع شده و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و زیستی و برخورداری از پوشش گیاهی و جانوری مناسب، در صورت برنامه‌ریزی دقیق و حفاظت مطلوب از ارزش حفاظتی بسیار بالایی برخوردار است.

منطقه حفاظت شده کهیاز در حال حاضر یکی از بهترین زیستگاه‌های هوبره که گونه‌ای در معرض خطر انقراض است است. از مهمترین گیاهان منطقه می‌توان به بادام کوهی، انجیر، گز، تاغ، خارشتر، درمنه و قیچ اشاره کرد. آهو، قوچ و میش، روباه شنی، گرگ، شغال و تشی نیز گونه‌های بسیار مهم پستاندار منطقه به حساب می‌آیند.

منبع: صداوسیما

کد خبر 705444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.