انتقاد رئیس سازمان بورس از ابلاغ نشدن دستورالعمل قیمت‌گذاری

رئیس سازمان بورس گفت: ابلاغ نشدن دستورالعمل قیمت‌گذاری به شرکت‌های بورس فضای اعتماد سهامداران را ازبین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، مجید عشقی️ در جمع مدیران و اعضای هیئت مدیرها پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه سازمان بورس به عنوان نماد ارائه‌کننده و سود شرکت‌ها باید از نزدیک در جریان کار شرکت‌های بزرگ قرار گیرد، اظهار کرد: هدف ما از بازدید هلدینگ پترو پالایش اصفهان نیز در همین راستا است تا بتوانیم با شرکت‌های زیرمجموعه ارتباط خوبی برقرار کنیم.

️وی افزود: در بسیاری از مواقع سود شرکت‌های بزرگ به واسطه تصمیمات ملی تنزل پیدا می‌کند، اما معتقدیم باید به حجم برنامه‌ها و طرح‌هایی که در شرکت‌ها در حال انجام است توجه شود، در فرآیند صدور مجوز، مسائل گمرکی، و تخصیص ارز تسهیلاتی را انجام می‌دهیم تا مشکلات پروژه‌ها حل و طرح‌ها با قوت پیگیری شوند.

️رئیس سازمان بورس اجرای طرح‌های بی‌شمار به‌صورت هم‌زمان را در پترو پالایش اصفهان ستود و افزود: باید به هر نحو منابع به سمت این طرح‌ها سوق داده شود تا در اسرع وقت به بهره‌برداری برسند. ️

عشقی با اشاره به اینکه باید در تقسیم سود شرکت‌ها ملاحظه شرکت‌هایی که دارای طرح‌های استراتژیک هستند را لحاظ کنیم، افزود: در این رابطه باید سودها کمتر توزیع و تبدیل به سرمایه شوند زیرا عدد سود تقسیم‌شده در مقابل حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ درصد است.

️وی ادامه داد: ما می‌توانیم از طریق انتشار اوراق بهادار به بحث تأمین مالی شرکت‌ها کمک کنیم، شرکت‌هایی که به صورت مستقل اداره می‌شوند، امکان تبدیل به سهامی عام را دارند.

️رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار حاکمیت شرکت‌ها را از موضوعات جدی بازار سرمایه دانست و گفت: در هر صورت باید منافع همه ذی‌نفعان در شرکت‌ها رعایت شود و نه دولت و نه سهامدار عمده حقوق سهامدار خرد را ضایع نکنند.

ابلاغ نشدن دستورالعمل قیمت‌گذاری به شرکت‌های بورس فضای اعتماد سهامداران را از بین می‌برد

عشقی خاطرنشان کرد: ما به دنبال روند سودآوری شرکت‌ها و پایداری کسب‌وکارها هستیم، البته باید مرزهایی را بین سهامداران و حاکمیت شرکت‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان در صنعت قائل شویم و سیاست کلان در زمینه انرژی باشد.

️وی با انتقاد از ابلاغ نشدن دستورالعمل قیمت‌گذاری به شرکت‌های بورس افزود: هم‌اکنون هشت ماه از سال سپری شده و هنوز دستورالعمل قیمت‌گذاری ابلاغ نشده است، این مسئله فضای اعتماد در بازار سرمایه را از بین می‌برد و سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور و سرمایه گذاری ندارند. ️

️رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: طرح‌ها و اقدامات در حال انجام پترو پالایش اصفهان برای سهامداران در سامانه کدال باید اطلاع رسانی دقیق و شفاف‌تری شودد، تا اثرات سود و زیان برای سهامداران بیشتر و بهتر مشخص باشد.

عشقی با تقدیر از کسب سود ۹ درصدی پترو پالایش اصفهان در شش ماهه نخست سال جاری را در برابر دیگر پالایشگاه‌های کشور اظهار کرد: باید با ارائه هرچه بیشتر برنامه‌ها و اقدامات در سامانه کدال فضای امیدآفرینی را برای سهامداران خرد و کلان فراهم کرد.

استفاده از تسهیلات شرکت برای طرح‌های پترو پالایش اصفهان

️رضا عیوضلو، عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر بازار و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادر با اشاره به اینکه منابع بازار سرمایه در رشد، درآمد و سودآوری شرکت‌ها مؤثر است، گفت: تورم سال‌های قبل ناشی از نقدینگی در بازار سرمایه بود که کمتر جذب شرکت‌ها شد، این منابع اگر در طرح‌های مهم شرکت‌ها سرمایه‌گذاری شوند، قابلیت جذب سرمایه را خواهند داشت، به‌خصوص برای طرح‌هایی که دارای زمان‌بندی است.

وی افزود: ما می‌توانیم برای طرح‌های پترو پالایش اصفهان که دارای زمانبندی است از تسهیلات شرکت-پروژه استفاده کنیم تا با تأمین مالی مناسب این طرح‌ها زودتر به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 705366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.