مسئول حمله به جشنواره موسیقی ارتش اسرائیل بود نه حماس

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد «ارزیابی تشکیلات امنیتی اسرائیل» بر اساس تحقیقات پلیس و بازجویی از اعضای دستگیرشده حماس، این است که این گروه برای هدف قرار دادن جشنواره موسیقی برنامه‌ریزی نکرده بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری الجزیره، روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز شنبه در گزارشی اعلام کرد «ارزیابی تشکیلات امنیتی اسرائیل» بر اساس تحقیقات پلیس و بازجویی از اعضای دستگیر شده حماس، این است که این گروه برای هدف قرار دادن جشنواره موسیقی برنامه‌ریزی نکرده بود.»

روزنامه اسرائیلی: مسئول حمله به فستیوال موسیقی ارتش اسرائیل بود نه حماس

در این مقاله آمده است: تحقیقات پلیس اسرائیل نشان می‌دهد که حمله‌های هوایی که روز هفتم اکتبر یک جشنواره موسیقی نزدیک منطقه ریعیم در اطراف نوار غزه را هدف قرار داد توسط اسرائیل صورت گرفته است.

در ادامه این مقاله آمده است: تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که بالگرد اسرائیلی روز هفتم اکتبر شرکت کنندگان در این جشنواره را بمباران کرده است؛ نیروهای حماس در این تاریخ (آغاز عملیات طوفان‌الاقصی) اطلاعی در خصوص برگزاری این مراسم که طی آن ۳۶۴ نفر کشته شدند، نداشتند.

رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی در زمان وقوع این حمله که هم‌زمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر صورت گرفت تلاش کردند احساسات جهانی را علیه نیروهای حماس برانگیزند. آنها مدعی شدند که این حمله توسط نیروهای حماس صورت گرفته و این نیروها دست به کشتار شهرک‌نشینان صهیونیستی زدند که در جشنواره موسیقی مذکور شرکت کرده بودند.

کد خبر 705349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.