احداث خط کلکتور برای آبیاری فضای سبز منطقه ۱۵ اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در راستای حفاظت و استفاده بهینه از منابع آبی اقدامات مهمی از جمله احداث خط کلکتور برای بهبود و بهینه‌سازی سیستم آبیاری فضای سبز این منطقه صورت گرفته است.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه حفاظت و استفاده بهینه از منابع آب از اصول توسعه پایدار محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات سال‌های اخیر و به‌ویژه سال جاری موضوع کم آبی و کاهش نزولات آسمانی است که موجب کاهش و از بین‌رفتن سرانه فضای سبز در شهرها شده است.

وی افزود: اقدامات مهمی از جمله احداث خط کلکتور برای بهبود و بهینه‌سازی سیستم آبیاری فضای سبز منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: حفاظت از درختان و فضای سبز شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی، امری حیاتی و ضروری است که هرگونه کوتاهی و قصور در این خصوص اجحاف بزرگی به آیندگان و آسیب رساندن به سلامت جامعه تلقی خواهد شد و زیست‌پذیری شهرها را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

نظری‌پور با اشاره به دیگر ویژگی‌های این پروژه گفت: طول مسیر اجرای این طرح حدود ۳.۵ کیلومتر با لوله‌هایی از جنس فایبرگلاس یا GRP و به قطر ۳۰۰ میلی متر بوده که طی احداث آن حدود ۴ هزار و ۴۰۰ مترمکعب خاکبرداری و ۵۱۰ متر مکعب حجم آسفالت پس از لوله‌گذاری بوده است.

وی با خرسندی از اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ترافیکی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در مسیر پیشرفت قرار دارد، ادامه داد: این پروژه در مدت ۶ ماه و با اعتباری معادل ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش منابع آبی زیرزمینی و اینکه نمی‌توان از آن به صورت دائم برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کرد، گفت: درختان و فضای سبز شهری به عنوان یکی از نمادهای برجسته سبزینگی و سرزندگی از جایگاه و اهمیت بالایی در احیا و صیانت از حریم منابع طبیعی برخوردار بوده و کاشت و حفاظت از آن، در همه ابعاد موجب پاسداری از میراثی ملی است.

نظری‌پور اضافه کرد: با اجرا و تکمیل خط کلکتور انتقال پساب تصفیه شده برای آبیاری بخش‌هایی از فضای سبز شهری، می‌توان برای حفظ درختان و توسعه فضای سبز شهر اصفهان گام‌های بلندی برداشت.

کد خبر 705261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.