لزوم تعیین تکلیف وضعیت مسجدسید با هماهنگی میان اداره اوقاف و متولی مسجد

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید فرصت زمانی مشخص تا میان اوقاف و متولی شرایط مسجدسید تعیین تکلیف شود، گفت: ظرفیت‌های فراوانی در این عرصه وجود دارد اما کوتاهی‌هایی انجام شده که باید جبران شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا محققیان صبح امروز_بیست‌وهفتم آبان_ در نشست شورای فنی استان که در مسجدسید اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در استان اصفهان ۲۲ هزار اثر شناخته شده و ۲ هزار اثر ثبت ملی وجود دارد که نگه‌داری آن‌ها هزینه‌بر و نیازمند کمک دستگاه‌ها است اما موردی که به‌صورت مشخص لازم است آن است که متولی اصلی هر بنای تاریخی، مسئول حفظ و نگه‌داری آن است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه ابلاغی از اداره اوقاف دریافت و در آن مواردی از جمله مراقبت کامل در حفظ و نگه‌داری ابنیه، اموال، تأسیسات، نظم و انجام تعمیرات، به، سازی و توسعه قید شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان عنوان کرد: در سال جاری یک میلیارد تومان اعتبار برای این مکان در نظر گرفته شده هرچند از قبل نیز مرمت‌های اضطراری انجام شده و همچنان آمادگی این موضوع وجود دارد.

در بخشی دیگر از این نشست نیز محمدعلی احمدی اظهار کرد: سال گذشته بازدیدی از اماکن تاریخی داشتیم و مواردی مطرح شد اما نیاز است فرصت زمانی مشخصی اعلام شود تا اوقاف و میراث بررسی دقیق‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجزای مختلفی که در مسجدسید دخیل‌اند یا می‌توانند دخیل شوند وارد موضوع شوند، افزود: ظرفیت‌های فراوانی در این عرصه وجود دارد اما کوتاهی‌هایی انجام شده که باید جبران شود.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید فرصت زمانی مشخص تا میان اوقاف و متولی تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: در این راستا اوقاف نیز باید پاسخگو باشد زیرا وضعیت فعلی، وضعیت مناسبی نیست.

کد خبر 704981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.