زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه است

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه وظیفه ما در قبال خون شهدای هشت سال دفاع مقدس این است که یاد و خاطره رشادت‌های آنها را گرامی بداریم، گفت: شهدا برکت محل زندگی هستند و به همین منظور در سطح معابر محلات این منطقه مزین به تصاویر و شهدا و عملیات محرم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا طبیبی در ویژه برنامه بزرگداشت شهدای ۲۵ آبان با عنوان «رستاخیز اصفهان»، اظهار کرد: در روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱، بیش از ۳۷۰ شهید عملیات محرم توسط مردم شهیدپرور اصفهان تشییع شدند که باید توجه داشته باشیم وظیفه ما در قبال خون شهدای هشت سال دفاع مقدس این است که یاد و خاطره رشادت‌های آنها را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه از دیگر وظایف ما نسبت به رشادت‌های شهدای جنگ تحمیلی این است که به حرمت خون شهدا، خانواده معزز شهدا را تکریم کنیم، افزود: در همین راستا در ویژه برنامه ۲۵ آبان «رستاخیز اصفهان» از خانواده سه شهید (فرزندان) و سه رزمنده ایثارگر عملیات محرم تقدیر به عمل آمد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهدا برکت محل زندگی هستند و به همین منظور در سطح معابر محلات این منطقه مزین به تصاویر و شهدا و عملیات محرم شده است.

حماسه مهم‌تر ۲۵ اصفهان، ثبت نام هزار رزمنده دیگر برای اعزام به جبهه بود

حجت‌الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان با اشاره به اینکه سرتاسر شهر شاهد برنامه‌های متنوع هستیم، بیان داشت: همانطور که ملت ایران یک روز را به نام یوم‌الله دارند شهر اصفهان هم یک روز یوم‌الله به نام «۲۵ آبان» دارد.

وی با بیان اینکه روز ۲۵ آبان روز حماسه‌آفرینی است، زیرا بیش از ۱۲۵۰ نفر در عملیات محرم شهید شدند که بیشتر آنها از اصفهان بودند، افزود: روز تشییع ۳۷۰ شهید اصفهان، ابتدای قافله تشییع شهدا میدان امام (ره) و انتهای قافله به گلستان شهدا ختم شده بود، چنانکه امام خمینی (ره) این حماسه را غیرقابل تکرار عنوان کردند.

امام جمعه رهنان با بیان اینکه پشتیبان یک بخش از حماسه شهدا و تشییع و بخش دیگر مردم بودند، گفت: در شب ۲۵ آبان، ۱۶ خانه جهت خاکسپاری شهدا در اطراف گلستان شهدا خریداری و در اختیار خانواده آن‌ها گذاشته شد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه حماسه مهم‌تر ۲۵ اصفهان، ثبت نام هزار رزمنده دیگر برای اعزام به جبهه بود، اضافه کرد: در حال حاضر قدرت ایران موجب شگفتی سران آمریکایی شده به نحوی که با ارسال نامه خواستار توقف کمک ایران به مردم فلسطین شده است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم بزرگداشت، تئاتر ویژه ۲۵ آبان، پخش سرود حماسی قبله اول توسط علی صادقی و رونمایی از پرچم ایران و فلسطین ساخته شده با اثر انگشت دانش‌آموزان منطقه دو انجام شد.

همچنین برادر شهید علی محمدجوانی، فرزند شهید ابوالقاسم آرامی و فرزند شهید مجتبی کاظمی تقدیر و از دو رزمنده ایثارگر حسن و حسین جلیلی فر و قدرت الله جوانی تجلیل شد.

کد خبر 704662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.