مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بهبود شرایط تولید ضروری است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اجرای قاطعانه احکام قضائی بسیار راهگشا است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هزینه جرم قاچاق برای قاچاقچیان افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان اصفهان، سیدمحمد موسویان در جلسه کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: اجرای احکام مهم‌ترین مرحله دادرسی است و اثرگذاری احکام قضائی در این مرحله نمایان می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز، نبود دسترسی به متهمان و توقیف اموال آنها در مرحله اجرای احکام است و به همین دلیل باید در مراحل اولیه تشکیل پرونده به‌گونه‌ای عمل شود که در اجرای احکام دچار مشکل نشویم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با تاکید بر اصل پیشگیری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اجرای قاطعانه احکام قضائی بسیار راهگشا است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هزینه جرم قاچاق برای قاچاقچیان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به‌طور معمول، قاچاقچیان کالا و ارز به صورت هماهنگ فعالیت دارند و اعضای این کمیته نیز باید با هماهنگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی در جهت مبارزه و مقابله همه‌جانبه با قاچاق بسیج شوند.

موسویان خاطرنشان کرد: رویکرد مقابله باید در جهت حمایت از تولید داخل و رفع موانع آن باشد و دستگاه‌های متولی از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای احکام پرونده‌های مربوط به مبارزه با قاچاق استفاده کنند و عزم دستگاه قضائی در این خصوص جدی است.

کد خبر 704593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.