جمهوری‌خواهان، سنا را به طرح کمک به رژیم صهیونیستی مجبور کردند

جمهوری‌خواهان محافظه‌کار آمریکا در صحن مجلس سنا با کلید زدن طرحی که آن را «حمله ناگهانی» خواندند، این مجلس را مجبور کردند تا درباره لایحه کمک به (رژیم) اسرائیل که در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود، رای‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نشریه آمریکایی پولیتیکو، راجر مارشال، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کانزاس کسی بود که برای طرح این لایحه مجلس نمایندگان آمریکا اقدام کرد و از آنجا که دستوری برای بررسی وجود نداشت، دموکرات‌های سنا هم نتوانستند جلوی او را بگیرند.

در نتیجه این امر موجب شد تا حزب جمهوری‌خواه این کشور در سنا بتواند در زمینه طرح کمک به رژیم صهیونیستی که دموکرات‌ها به دلیل کاهش بودجه خدمات درآمد داخلی (IRS) از آن حمایت نمی‌کنند، اقدام کند.

دموکرات‌ها در نهایت با رأی ۵۱ در مقابل ۴۸ جلوی پیشبرد این طرح را گرفتند؛ با این حال صحن مجلس سنای آمریکا روز آشفته‌ای را پشت سر گذاشت و دموکرات‌ها تا قبل از بررسی موضوعات دیگر مانند بودجه دولت، برای دقایقی به جمهوری‌خواهان اجازه صحبت ندادند و این امر موجب بروز مشکلاتی در این مجلس شد.

به نوشته پولیتیکو در حالی که جان کندی، سناتور جمهوری‌خواه در حال سخنرانی بود، رند پل، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی درباره مانور قریب‌الوقوع این حزب در گوش او زمزمه کرد و کندی نیز به‌سرعت اظهاراتش را به پایان رساند و تریبون را برای اقدام در اختیار مارشال گذاشت. رافائل وارنوک و پاتی موری، سناتورهای دموکرات سپس به تلاش‌های سناتورهای جمهوریخواه برای سخنرانی اعتراض کردند.

پیتر ولش سناتور دموکرات گفت که دموکرات‌ها در مقابل تاکتیک‌های حزب جمهوری‌خواه تسلیم نمی‌شوند. آنها پیش‌تر نیز تلاش‌های دیگری را برای رأی‌گیری در مورد این لایحه خنثی کرده بودند.

راجر مارشال در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از اقدام دموکرات‌های سنا در مخالفت با این طرح انتقاد کرد و نوشت: «دموکرات‌ها برای دو هفته با طرح ما برای کمک به (رژیم) اسرائیل جلوگیری کردند. دیگر بس است. چرا دموکرات‌های سنا می‌گویند که از اسرائیل حمایت می‌کنند اما از تلاش‌های ما برای دریافت کمک‌های مورد نیاز اسرائیل در مبارزه با حماس جلوگیری می‌کنند؟ آنها می‌خواهند که این کمک‌ها با شرایطی به تأمین بودجه درگیری‌های غیرمرتبط و جداگانه دیگر اختصاص یابد.»

کد خبر 704354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.