وصول بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات خوزستان

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با ورود و پیگیری دادگستری استان در راستای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال، ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی در استان وصول شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اهواز و به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی اظهار کرد: تأمین به‌موقع درآمدهای عمومی کشور در جهت پرداخت یارانه‌ها و همچنین حق آلایندگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضرورت دارد، با توجه به اختیارات حاصل از مواد ۲۱۰ تا ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم و با ابلاغ اوراق اجرایی بابت بدهی شرکت‌های صنایع نفتی، پتروشیمی، فولاد و سیمان، پس از گذشت مهلت قانونی پرداخت، حساب‌های بانکی بدهکاران از طرف نماینده سازمان امور مالیاتی شناسایی شد که حاصل آن وصول ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی، و واریز آن حساب خزانه‌داری کل کشور است و مانده مطالبات در مرحله وصول و عملیات اجرایی و تقسیط منطبق با مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم قرار گرفته است.

وی افزود: حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال را از اولویت‌های دادگستری استان است، در همین راستا پیگیری مطالبات دولتی، همچنین معوقات مالیاتی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در همین راستا از پیگیری مؤثر رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در همراهی، توقیف و وصول این مطالبات قدردانی می‌کنم.

کد خبر 704295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.