وزارت بهداشت درصدد کاهش موانع فرزندآوری است

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم کار فرهنگی برای افزایش فرزندآوری، گفت: وزارت بهداشت از طریق اصلاح قوانین تلاش دارد موانع فرزندآوری را کاهش دهد.

فرشید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در بجنورد در حاشیه اختتامیه کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن، اظهار کرد: حوزه جمعیت در اقتصاد، اجتماع و امنیت کشور به صورت مستقیم در ارتباط است.

وی با تاکید بر اینکه تنها با قانون‌گذاری نمی‌توان اقدامات مؤثری برای فرزندآوری انجام داد، افزود: هنر جایگاه مهمی در فرهنگ سازی فرزندآوری دارد.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه در گذشته توجه به حوزه هنر کمتر بوده اما طی سه سال گذشته رویکرد وزارت بهداشت تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: کارگروه فرهنگ سلامت در وزارت بهداشت تشکیل شده است و برای داشتن جامعه‌ای با نشاط باید به سمت فرهنگ‌سازی حرکت کنیم.

رضایی اضافه کرد: اقتصاد، تجارت و امنیت ارتباط مستقیمی با حوزه سلامت دارد و این موضوع را در دوران کرونا مشاهده کردیم.

وی جشنواره هنر در مامایی و کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: وزارت بهداشت از طریق اصلاح قوانین تلاش دارد موانع فرزندآوری را کاهش دهد.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت توانمندسازی جامعه از طریق آموزش در حوزه باروری سالم را دیگر برنامه وزارت بهداشت دانست و ادامه داد: برنامه‌های بهداشت و سلامت مردم‌محور است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مردم نقش‌آفرینی داشت.

کد خبر 704291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.