ساماندهی مرز باشماق به رونق تولید در کردستان کمک می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: هدف نهایی ما در استان رونق تولید است که ایجاد زیرساخت‌های لازم در مرز باشماق و ساماندهی آن، به فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی و رونق این بخش کمک بسزایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی نوری امروز _سه‌شنبه بیست‌‎و‎سوم آبان_ در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان اظهار کرد: وضعیت کنونی مرز باشماق مریوان که دومین مرز بین‌المللی کشور است در شأن نظام و این مرز نیست.

وی افزود: بعد از سه سال هنوز پروژه ساماندهی مرز باشماق به نتیجه نرسیده است که از دستگاه‌ها می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این مرز همت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: هدف نهایی ما از برگزاری جلسات ساماندهی مبادلات مرزی در استان رونق تولید است که ایجاد زیرساخت‌های لازم در مرز باشماق و ساماندهی آن، به فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی و رونق این بخش کمک بسزایی خواهد کرد.

نوری ادامه داد: هم ترانزیت و هم صادرات واحدهای تولیدی استان تا حدودی از نابسامانی مرز باشماق مریوان تأثیر پذیرفته است و باعث شده که برخی مبادلات تجار از مرزهای دیگر صورت گیرد.

وی در ادامه بازگشایی مجدد معابر مرزی را یک مطالبه عمومی عنوان کرد و گفت: در راستای استفاده از این ظرفیت و پاسخ به مطالبه عمومی مردم و دستور صریح رئیس‌جمهور، این مسئله را دنبال کرده‌ایم.

نبود زیرساخت‌های لازم در مرزهای کردستان

محمدامین حیدری، معاون نظارت سازمان بازرسی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ما سه مرز باشماق مریوان، سیف سقز و سیرانبند بانه را در استان داریم که وجه مشترک هر سه این مرزها نبود زیرساخت‌های لازم است.

وی یکی از مزیت‌های استان کردستان را مرز دانست و خاطرنشان کرد: وجود زیرساخت‌ها باعث می‌شود تا مناسبات بین‌المللی بهتر پیش رود که همه دستگاه‌های متولی باید اعتبارات لازم را برای ایجاد زیرساخت‌ها به میدان بیاورند.

به گزارش ایمنا، بررسی مسائل و مشکلات مرز سیرانبند بانه و بازارچه مرزی سیف سقز نیز از دیگر بخش‌های جلسه امروز شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان بود.

کد خبر 704176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.