تونل‌های جاده پاتاوه-دهدشت روشن می‌شوند

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار مورد نیاز جهت روشنایی تونل‌های محور پاتاوه به دهدشت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌محمد روستا عصر امروز _دوشنبه، بیست‌ودوم آبان_ در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با تاکید بر بر رفع مشکل آن تن‌دهی در مسیرهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای کاهش تصادفات همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته و پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه ۱۲ نقطه کور آنتن‌دهی در مسیرهای استان وجود دارد، افزود: اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در نشست آینده این کمیسیون برنامه‌ای برای پوشش آنتن‌دهی در این نقاط از جمله کمربندی یاسوج ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر تصادفات و حوادث رانندگی مربوط به کمربندی یاسوج است و نباید در این نقطه حادثه‌خیز نقاط کور وجود داشته باشد.

روستا به وضعیت تصادفات در محورهای برون شهری و روستایی استان طی هفت‌ماهه سال‌جاری اشاره کرد و افزود: فروردین امسال شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت بودیم و از این حیث در میان چهار استان برتر کشور قرار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال تصادفات منجر به فوت در استان افزایش داشته است، تصریح کرد: طبق اعلام رئیس پلیس راه استان یکی از عوامل افزایش حوادث رانندگی جاده جدید پاتاوه به دهدشت بوده که فاقد برخی از علائم راهنمایی و رانندگی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مسیر ترانزیتی پاتاوه به دهدشت نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد و تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت در این مسیر روز به روز در حال افزایش است و در صورتی که این نقاط حادثه‌خیز اصلاح نشود، شاهد بالا رفتن آمار تصادفات منجر به فوت در فصل زمستان خواهیم بود.

روستا افزود: تقاطع «گندیخوری» در محور پاتاوه به دهدشت حادثه‌خیزترین تقاطع در سطح استان است و پروژه با ۸۴ میلیارد تومان به مناقصه رفته که تا ۱۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

وی گفت: راهداری نسبت به آشکارسازی و نصب روشنایی تقاطع «گندی‌خوری» تا زمان شروع عملیات اجرایی اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نبود روشنایی تونل‌های محور پاتاوه به دهدشت همواره مورد انتقاد بود، گفت: اعتبار خوبی برای تونل‌های محور پاتاوه به دهدشت اختصاص داده شده که روشنایی این تونل‌ها تأمین شود.

روستا افزود: تجهیز و گازرسانی ساختمان پلیس راه محور پاتاوه به دهدشت مورد تاکید است و دستگاه متولی این مهم را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 703968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.