درختان بادی، راهکار تولید انرژی تجدیدپذیر در فضاهای عمومی

مدیران شهری راه‌های جدیدی را برای ترویج انرژی تجدیدپذیر از مزارع انرژی خورشیدی اجتماعی گرفته تا توربین‌های بادی ارائه می‌کنند. درختان بادی جدیدترین راه شهرها برای بهره‌‎برداری هم‌زمان انرژی خورشید و باد در مقیاس کوچک است که علاوه‌ بر جذابیت‌های بصری، می‌توانند در بحران انرژی بسیار موثر واقع شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درختان بادی یکی از جدیدترین راهکارهای شهری برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در محیط‌های عمومی شهری هستند. همان‌طور از نامشان پیداست این ساختارهای کوچک تولید انرژی، به شکل درخت طراحی می‌شوند و توربین‌های بادی، نقش برگ را در این ساختارهای فلزی ایفا می‌کنند.

درختان بادی هیچ آلودگی بصری ندارند و مردم می‌توانند زیر سایه آن به استراحت بپردازند. ارتفاع این درختان حدود پنج تا ۱۰ متر است و نصب آن‌ها حتی نیاز به اقدامات مهندسی ندارد. اندازه آن‌ها همچنین بعضی از مشکلات دیگر توربین‌های غول‌پیکر مانند برخورد پرندگان را ندارد.

درختان بادی، راهکار تامین انرژی تجدیدپذیر در فضاهای عمومی

یک درخت بادی چقدر می‌تواند انرژی تولید کند؟

توربین‌ها به جای اتصال به شبکه سراسری، انرژی را به‌طور مستقیم به سیستم برق محلی وارد می‌کنند و این دقیقاً همان چیزی است که مدیران شهری برای توزیع انرژی می‌خواهند. یک برگ می‌تواند تا هزار کیلووات ساعت انرژی در سال تولید کند. یک درخت بادی ۳۶ برگی، حداکثر خروجی سالانه ۳۶ هزار کیلووات ساعت با سرعت باد ۱۲ متر بر ثانیه (m/s) را می‌تواند فراهم کند.

در حالی که بعید است که شرایط باد به‌طور پیوسته در تمام ساعات شبانه‌روز ایده‌آل بماند، اما در شرایط عادی هشت متر بر ثانیه، یک درخت بادی می‌تواند تقریباً ۱۸ هزار کیلووات‌ساعت انرژی در سال تولید کند که برای تأمین انرژی یک خانوار چهارنفره کافی است. این مقدار می‌تواند انتشار سالانه بیش از ۱۲ تن CO۲ خانگی را کاهش دهد.

درختان بادی، راهکار تامین انرژی تجدیدپذیر در فضاهای عمومی

برای مقایسه، طبق پروژه سولار انگلستان، یک سیستم انرژی خورشیدی چهار کیلوواتی در یک خانه با اندازه متوسط می‌تواند تا حدود سه هزار کیلووات ساعت برق در سال تولید کند. راز قدرت خروجی میکروتوربین‌ها توانایی کار شبانه‌روزی است.

پنل‌های خورشیدی می‌توانند بین ۱۰ صبح تا چهار بعدازظهر به‌طور پیوسته کار کنند. با چنین فناوری، می‌توان هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز انرژی تأمین کرد و اگر در طول شب یا روز انرژی بیشتری نسبت به مصرف تولید شود، می‌توان آن را در باتری ذخیره کرد که ظرفیت آن ۶۰ آمپر ساعت است که در شرایط عادی معادل حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت است.

درختان بادی، راهکار تامین انرژی تجدیدپذیر در فضاهای عمومی

نسخه هیبریدی درختان بادی حتی کارایی بیشتری را ارائه می‌دهد؛ با گلبرگ‌های خورشیدی که زیر توربین‌ها ثابت شده‌اند، نیروی باد و خورشید را می‌توان هم‌زمان بهره‌برداری کرد، در حالی که میکروتوربین‌های بادی، خروجی انرژی بیشتری نسبت به پنل‌های خورشیدی ارائه می‌دهند، این فناوری نیز قیمت بالاتری دارد.

با توجه به رشد صنعت انرژی باد در دوران بحران انرژی پاک، درختان باد می‌توانند به منظره‌ای آشنا در خیابان‌های سراسر جهان تبدیل شوند.

درختان بادی، راهکار تامین انرژی تجدیدپذیر در فضاهای عمومی

کد خبر 703962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.