بوستان کتاب سنندج به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: بوستان کتاب سنندج در مراحل نهایی قرار دارد و هفته آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سرکوت نجفی ظهر امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با موضوع افزایش سرانه مطالعه در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: کار احداث بوستان کتاب سنندج در مراحل نهایی قرار دارد و تا هفته آینده که به نام هفته کتاب و کتاب‌خوانی مزین شده است، افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تا چند روز آینده در بوستان کتاب المان‌های آماده شده نصب خواهد شد، همچنین نمایشگاه کتاب و فضای تبادل کتاب نیز برپا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج ادامه داد: در این ایام برگزاری «گالری به وسعت شهر» را خواهیم داشت که ۳۰ اثر کتاب از نویسندگان بومی استان به وسیله بنرهایی در سطح شهر به مردم معرفی خواهند شد.

نجفی تجلیل از پنج نفر کتاب‌دار و کتاب فروش نمونه سطح شهر سنندج را از دیگر اقدامات در دستور کار شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: همکاری در برگزاری جشن کتاب و سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کتاب و کتابخوانی از دیگر اقداماتی است که شهرداری در این ایام انجام خواهد داد.

شهرداری سنندج، بیشترین کمک را به کتابخانه‌های سطح شهر داشته است

محمد بهرامی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه تاکید کرد: شهرداری سنندج، همواره بیشترین کمک را به کتابخانه‌های عمومی سطح شهر داشته است و سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به این نهاد کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ باب کتابخانه با زیربنای ۹ هزار و ۹۲۷ متر مربع در شهرستان سنندج وجود دارد، افزود: برنامه‌های متنوعی برای هفته کتاب و کتاب‌خوانی در نظر گرفته شده است که جشن استانی کتاب، تقدیر از کتابداران نمونه، سه روز عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، بخشش جرایم دیرکرد کتاب و برگزاری مسابقه و پویش‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 703886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.