الگوی کاشت در فضای سبز شهر بجنورد تغییر می‌کند

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد گفت: الگوی کاشت فضای سبز شهر بجنورد تغییر می‌کند و در این راستا پوشش گیاهی بلوار استقلال تغییر کرد.

علی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در بجنورد اظهار کرد: مسئله تغییر اقلیم و بحران آب موضوعی جدید یا مختص کشور ایران نیست و بیشتر کشورهای دنیا به صورت جدی با آن مواجه هستند.

وی افزود: سازمان فضای سبز به عنوان متولی اصلی در حفظ کارکردهای فضاهای شهری، برنامه‌ریزی‌های مدونی از جمله تغییر الگوی کاشت و کاهش تبخیر و تعرق، افزایش کارایی آب در فضای سبز و کاهش هزینه‌های حفظ و نگهداری در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد به حذف تدریجی چمن، خاطرنشان کرد: این عملیات با تجربه موفق در فاز نخست در بلوار استقلال اجرا شد و بنا است مساحتی در حدود ۵۰۰ مترمربع از بلوار خطی شهیدان امامی‌فر با انواع گیاهان، درختچه‌ها و انواع نهال پوشش داده شود.

نوروزی اضافه کرد: با اجرای تغییر الگوی کاشت در هزینه حفظ و نگهداری و کاهش مصرف آب، شاهد بهره‌وری مناسب خواهیم بود.

وی تصریح کرد: عملیات احداث پارک خطی در تقاطع معراج و بلوار امامی‌فر در مساحت دو هزار مترمربع در حال اجرا بوده و این عملیات از پانزدهم آبان آغاز شده و تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد هدف از اجرای این طرح را توسعه فضای سبز شهری در محلات کم برخوردار، کیفیت بخشی به فضاهای شهری و افزایش زیبایی بصری و ایجاد محیط دلنشین و مفرح برای شهروندان دانست.

کد خبر 703835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.