کشف دومین سلاح شکاری معروف به قاتل حیات‌وحش در دنا

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از کشف دومین اسلحه هورنت در پارک ملی دنا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در جمع خبرنگاران از کشف و ضبط دومین اسلحه هورنت در دنا کمتر از دو هفته خبر داد و اظهار کرد: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست پارک ملی دنا کمتر از دو هفته از کشف نخستین اسلحه هورنت در ضلع جنوبی این بار در ضلع شمالی موفق شدند دومین اسلحه هورنت را از یک متخلف سابقه‌دار، کشف و ضبط کنند.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت، حین پایش و دوربین کشی ضلع شمالی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا متوجه حضور فرد متخلفی شدند که با یک اسلحه به قصد شکار وارد منطقه تحت مدیرت محیط‌زیست استان شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مأموران پس از ساعت‌ها تلاش و اقدامات لازم موفق شدند متخلف را قبل از هرگونه شکاری اعمال قانون و از وی یک قبضه اسلحه هورنت (خفیف) کشف و ضبط کنند.

جاودان‌خرد با اشاره به اینکه هورنت یک سلاح مرگبار برای حیات وحش است، تصریح کرد: این سلاح به‌دلیل صدای شلیک خیلی کم که گاه از فاصله ۱۰۰ متری آن هم شنیده نمی‌شود، قاتل حیات وحش بوده است؛ خوشبختانه با رصد دقیق منطقه توسط محیط‌بانان از ابتدای ماه جاری تاکنون این دومین اسلحه هورنت است که کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به غیرمجاز بودن اینگونه اسلحه‌ها تاکید کرد: این‌گونه اسلحه‌ها بنا به دلایل متعدد غیرمجاز است و متخلف به همراه اسلحه به مراجع قضائی معرفی و اسلحه مطابق با قانون شکار و صید کشف شده است تا با صدور رأی نهایی به صورت امانی در انبار محیط زیست یا مراجع قضائی نگهداری شود.

کد خبر 703764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.