بازگشایی جاده بجنورد- جنگل گلستان ۳ هفته زمان می‌برد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازگشایی جاده بجنورد- جنگل گلستان سه هفته زمان می‌برد و کارشناسان به صورت اصولی در حال اجرای این پروژه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بجنورد، داریوش امانی امروز _یک شنبه بیست‌ویکم آبان_ در حاشیه بازدید از محور سیل زده چمن بید - جنگل گلستان اظهار کرد: محور چمن بید - جنگل گلستان، از نظر راه ارتباطی استان‌های خراسان شمالی و گلستان بسیار حیاتی است که با فعالیت‌های شبانه روزی، طی ۳ هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: بخشی از ایمن سازی بستر رودخانه و دیواره‌های ساحلی بر عهده سازمان راهداری و بخش دیگری بر عهده شرکت زیرساخت است و با هماهنگی‌هایی که در تهران انجام می‌شود این پروژه به صورت اصولی و ایمن اجرا خواهد شد تا دیگر شاهد تخریب جاده در اثر وقوع سیل نباشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار مورد نیاز به شکل ملی در اختیار استان قرار می‌گیرد تا پروژه سریع‌تر انجام شود و بخشی هم مدیریت بحران از طریق استانداری یا ملی هزینه خواهد شد.

امانی با اشاره به اینکه در ۱۵ سال گذشته نیز این مسیر سابقه تخریب در اثر سیلاب را داشته است، اضافه کرد: با توجه به بهره‌گیری استان از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای بازگشایی مسیر، حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی محور خسارت دیده چمن بید-جنگل گلستان در قالب دو پروژه اجرا می‌شود و شامل ایمن‌سازی وضعیت جاده بوده که در حال انجام است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه اجرای پنج کیلومتر از دو راهی دشت تا تونل جزو پروژه‌های بلند مدت شرکت زیر ساخت است، گفت: ایجاد مسیرهای جایگزین در خصوص مدیریت بحران در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آغاز شده و جزو مطالعات این سازمان است.

کد خبر 703557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.