مشکلات نایسر سنندج با اعتبارات قطره‌چکانی حل نمی‌شود

رئیس کمیسیون حاشیه شورای اسلامی شهر سنندج گفت: رفع مشکلات نایسر نیاز به نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات جهشی دارد و با اعتبارات قطره‌چکانی حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، بهروز ابراهیم‌آبادی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در جریان بازدید فرماندار سنندج، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج از ناحیه منفصل شهری نایسر اظهار کرد: شهرداری سنندج حتی یک درصد در به وجود آوردن مشکلات امروز نایسر مقصر نیست و مشکلات این ناحیه در طول بیش از سه دهه به وجود آمده است که به دلیل رها شدن این بخش از شهر از سوی دستگاه‌های متولی مانند راه و شهرسازی و منابع طبیعی بوده است.

وی افزود: دستگاه‌های متولی باید در زمان خود اجازه ساخت و سازهای بی‌رویه را در این ناحیه نمی‌دادند تا شاهد به وجود آمدن این وضعیت نامطلوب و بار سنگین مشکلات در نایسر نباشیم.

رئیس کمیسیون حاشیه شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: متولیان امر می‌توانستند با توجه به توپوگرافی این ناحیه نسبت به طراحی و اجرای یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه اقدام کنند تا شاهد این میزان ساخت‌و ساز غیرمجاز نباشیم.

ابراهیم‌آبادی ادامه داد: متأسفانه مهاجرت‌هایی که به صورت گروهی و یا فردی در طول این سال‌ها از سمت روستاها به شهر سنندج صورت گرفته، زمینه را برای گسترش حاشیه‌نشینی در مرکز استان فراهم کرده است، به گونه‌ای که بیش از یک‌چهارم شهروندان در حاشیه‌ها سکنی گزیده‌اند.

وی رفع مشکلات در ناحیه منفصل شهری نایسر را نیازمند نگاه ویژه دولت و تزریق بودجه‌های جهشی دانست و گفت: اگر دولت با بودجه جهشی به کمک شهرداری نیاید، با بودجه‌های قطره‌چکانی نمی‌توانیم خدمات چندانی در این مناطق انجام دهیم.

مشکلات نایسر سنندج با اعتبارات قطره‌چکانی حل نمی‌شود

رئیس کمیسیون حاشیه شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: کارهای زیادی در طول این چند سال در نایسر انجام گرفته است، اما اگر رفع مشکلات در این ناحیه نیازمند بودجه جهشی است که باید از طریق وزارت کشور و دستگاه‌های مختلف تزریق و زمینه رفع مشکلات فراهم شود.

ضرورت عزم جمعی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نایسر

ابراهیم‌آبادی بر ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اگر ساماندهی درستی صورت بگیرد و دستگاه‌ها به کمک شهرداری بیایند ساخت‌وسازهای غیرمجاز تا ۹۰ درصد کم می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری از سال ۱۴۰۱ تاکنون کمتر از ۲ میلیارد تومان درآمد داشته، اما بیش از ۴۰ میلیارد تومان در ناحیه نایسر هزینه کرده است که این میزان هزینه، نمود کامل تحقق برنامه و وعده عدالت در ارائه خدمات شهری بوده که توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شده است.

رئیس کمیسیون حاشیه شورای اسلامی شهر سنندج در مورد اجرای پروژه آسفالت خیابان دکل به سمت باباریز نایسر افزود: بهسازی و آسفالت این خیابان اصلی مطالبه ۳۰ ساله مردم نایسر بود که به صورت کاملاً استاندارد آسفالت شده و مورد استفاده مردم ساکن در این ناحیه منفصل شهری قرار گرفته است.

کد خبر 703485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.