شهرداری اصفهان به پارکینگ‌های عمومی نگاه درآمدی ندارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به نگاه غیر درآمدی شهرداری به پارکینگ‌های عمومی گفت: سال گذشته مجموع درآمد شهرداری از ۳۴ پارکینگ عمومی ۵۸ میلیارد تومان و مجموع هزینه‌ها برای بهره‌برداری تعمیرات، روشنایی رنگ‌آمیزی و نیروهای انسانی در این پارکینگ‌ها بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأثیرات پارکینگ‌ها در مدیریت ترافیک شهر اصفهان اظهار کرد: پارکینگ‌های عمومی به‌عنوان یک ابزار در مدیریت ترافیک باید عمل کند و قیمت‌گذاری آن‌ها به گونه‌ای انجام شود تا ضمن کاهش تردد با خودروهای شخصی، تشویق به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را به‌دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت و حضور بخش خصوصی در احداث پارکینگ‌های شهری ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه زمین، احداث پارکینگ مکانیزه در دستور کار این حوزه قرار دارد و برگزاری جلسات و انجام بررسی‌های لازم در این خصوص ادامه دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: از جمله مزایای پارکینگ‌های مکانیزه، کاهش آلودگی در صف انتظار و انتخاب مکان پارک خودرو است و با توجه به نبود امکان تردد در سطح پارکینگ مکانیزه، سطح ایمنی در این پارکینگ‌‎ها بیشتر از پارکینگ‌های طبقاتی است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه ارتفاع کم طبقات، حذف رمپ و امکان احداث پارکینگ‌های مکانیزه در زمین‌های کوچک مقیاس از جمله مزایای احداث پارکینگ‌های مکانیزه است، افزود: بر اساس اعلام قیمت‌های سازندگان، هزینه احداث هر واحد پارکینگ مکانیزه به صورت میانگین ۱۲ هزار دلار است.

وی با اشاره به نگاه غیر درآمدی شهرداری اصفهان به پارکینگ‌های عمومی اظهار داشت: سال گذشته مجموع درآمد شهرداری از ۳۴ پارکینگ عمومی ۵۸ میلیارد تومان و مجموع هزینه‌ها برای بهره‌برداری تعمیرات، روشنایی رنگ‌آمیزی و نیروهای انسانی در این پارکینگ‌ها بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان گفت: اصفهان در احداث، مدیریت و بهره برداری از پارکینگ‌های عمومی یکی از شهرهای سرآمد است.

کد خبر 703457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.