پویش «به نام شهید» ادامه پیدا کند/ لزوم مبارزه با فساد در بخش اداری

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: زحمات و اقدامات شورای اسلامی شهر اصفهان باید به‌صورت شفاف، دقیق و مستند به اطلاع مردم برسد تا قضاوت آیندگان نسبت به این فعالیت‌ها دقیق باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در صدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از اعضای شورا به پاس خدمت به مردم انقلابی اصفهان اظهار کرد: اصفهان بالغ بر ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده است.

وی با گرامیداشت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان گفت: در آن روز ۳۷۰ شهید را در این شهر تشییع کردیم. برخی از این شهدا پدر و پسر و برخی دو برادر بودند. خاطرات زیادی از آن روز باقی مانده است.

پیشگام انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: در همان روز تعداد زیادی از رزمندگان راهی جبهه شدند و در آخر همان هفته ۲۵۰ شهید دیگر را در اصفهان تشییع کردیم. این عملیات حدود ۱۲۰۰ شهید اصفهانی داشت، اما مردم این دیار با قدرت و اقتدار پای کار انقلاب ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا و جانبازان و خانواده‌های ایثارگران هستیم، افزود: بدون لحظه‌ای تضییع وقت باید به مردمی که پای این انقلاب ایستادند، خدمت کنیم؛ وظیفه ما حفظ امانت انقلاب اسلامی است و باید آن را سالم به آیندگان بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: گلستان شهدا شفاخانه ملت ایران و مردم اصفهان است. معتقدم شهدا در پیشگاه خدا آبرو دارند و ما باید از محضر آن‌ها کسب فیض کنیم.

پویش «به نام شهید» ادامه پیدا کند

وی با تقدیر از برگزاری پویش «به نام شهید» اظهار کرد: احیای نام شهدا در هر کوی و برزن، بیان فلسفه فرهنگ شهادت و صبر و استقامت است که باید ادامه پیدا کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مردم نیازمند فهم زحمات اعضای شورای اسلامی شهر هستند، گفت: انعکاس مردمی فعالیت‌های شما ضعیف است. باید این زحمات با سه ویژگی شفاف، دقیق و مستند به اطلاع مردم برسد تا قضاوت آیندگان نسبت به این فعالیت‌ها دقیق باشد.

وی با اشاره به مسئله آب و زاینده‌رود بیان کرد: این مسئله را باید به‌نحو مطلوب حل کرد و شورای اسلامی شهر اصفهان از این فرصت غفلت نکند تا تلاشی در این خصوص صورت گیرد؛ البته از کارهایی که صورت می‌گیرد بی‌خبر نیستیم و از خداوند نیز باران رحمت الهی را تقاضا می‌کنیم.

مشکل آلودگی هوای اصفهان همچنان رفع نشده است

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به آمار بالای بیماری‌ها در اصفهان به دنبال آلودگی‌های صنعتی و غیرصنعتی گفت: مشکل آلودگی هوا رفع نشده و جلسات و پیگیری‌ها کمترین اثر را داشته است.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی بیان کرد: فرهنگ دینی و گسترش فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه امر مهمی است؛ بی‌تردید شورای اسلامی شهر اصفهان می‌تواند با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها جلساتی داشته باشد تا در این زمینه صحبت صورت گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه با فساد باید مقابله سنگین کرد، افزود: در حوزه اداری و سطح جامعه باید با فساد مقابله کنیم، مردم متدین در این زمینه ابراز ناراحتی می‌کنند و باید سوال کرد که دستگاه‌های فرهنگی و شورای اسلامی شهر در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به شعار «شهر زندگی» گفت: این شعار باید در شهر نمود واقعی پیدا کند؛ شعار اسماالحسنی نیز مورد دیگری بود که عنوان شد و باید برای نمود عملی آن در جامعه تلاش کنیم.

همگرایی و همسویی در شورای شهر اصفهان وجود دارد

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه همگرایی و همسویی در این شورا وجود دارد که بستر فعالیت مناسب را فراهم می‌کند، تصریح کرد: برای خدمت به مردم مستضعف باید تلاش شود و در این راستا اگر نیازمند قانون هستید، از کانال خود اقدام کنید.

وی با بیان اینکه فرصت‌ها غنیمت است و باید اقدامات نیمه‌کاره را به سرانجام رساند، گفت: باید با ایمان و اعتقاد کامل نسبت به دفاع از اسلام، انقلاب، مردم و ولایت گام برداشت و از فرصت خدمت استفاده کرد، همچنین مشکلات میان خود را باید با همگرایی و در جلسات مشترک رفع کنیم تا وحدت میان ما الگویی برای همه باشد.

کد خبر 703446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.