نقش کهگیلویه و بویراحمد در انقلاب اسلامی مغفول مانده است

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مغفول مانده و باید در تبیین این مهم تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید جواد هاشمی‌مهر عصر _ شنبه بیستم آبان‌ماه_ در نشست بزرگداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی بر نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: دانش آموزان در کنار مطالعه کتاب‌های درسی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترغیب شوند.

وی با اشاره به گسترش فناوری و استفاده از فضای مجازی افزود: فضای مجازی در اختیار دشمنان است و مردم را از فضای کتاب و کتاب‌خوانی دور کرده که نگران کننده بوده و باید در این خصوص متولیان امر چاره‌اندیشی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالان فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند تا موضوع مهم کتاب و کتاب‌خوانی که مورد غفلت واقع شده‌است در همین فضای مجازی تبلیغ و مردم نسبت به کتابخوانی تشویق شوند.

وی با بیان اینکه دایر شدن و توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی در مناطق شهری و روستایی فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه است، تصریح کرد: کتابداران سفیران ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باشند.

هاشمی‌مهر با اشاره به اینکه در کلام ائمه اطهار (ع) و امامین انقلاب بر موضوع کتاب و کتاب‌خوانی تاکید شده‌است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی از ۲۳ تا ۲۹ آبان برنامه‌ریزی شده‌است که این برنامه‌ها بیشتر در محیط‌های فرهنگی نظیر مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شود.

وی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: بنیاد شهید طی سال‌های اخیر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری کارهای خوبی انجام داده‌است و تجلیل از نویسندگان حوزه کتاب باید مدنظر این اداره کل باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید به سمت و سویی برویم که آثار بیشتر و تاثیرگذارتری از رشادت فرزندان استان در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس منتشر شود، افزود: یکی از بی‌نظیرترین حرکت‌ها در ۱۹ آبان سال ۵۷ رخ داد و شش نفر از جوانان پیرو خط امام در قیام خونین مسجد شهیدان گچساران به شهادت رسیدند، اما کمتر در این زمینه کتاب نوشته و حتی به آن پرداخته شده‌است که دبیرخانه شهدای ۱۹ آبان شهرستان گچساران تشکیل و همه ساله این روز گرامی داشته شود.

وی گفت: در بزرگداشت رشادت‌های مردم مناطق مختلف کشور قبل از انقلاب اسلامی، مردم این مناطق دیدارهایی با مقام معظم رهبری دارند که در حوزه کنگره شهدای استان این موضوع در قیام ۱۹ آبان گچساران مورد توجه باشد.

هاشمی مهر افزود: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین اما در حوزه دفاع مقدس و بیان ایثارگری رزمندگان استان آنطور که انتظار می‌رفت کار انجام نشده‌است که اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 703357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.