بحران کم‌آبی یک مشکل فرا ملی است

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرونشست زمین در بافت تاریخی اصفهان گفت: این مشکل به مسئله آب مربوط می‌شود اما بحران کم‌آبی یک مشکل فرا ملی و فرا استانی است که علاوه‌بر پیگیری مدیریت استان تلاش مسئولان بالادست را برای برطرف‌کردن این موضوع می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری امروز _شنبه بیستم آبان_ در کارگروه بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه غیر رسمی که در مسجد علی‌قلی‌آقا برگزار شد، در خصوص بررسی فرونشست در بافت تاریخی شهر اصفهان اظهار کرد: کم‌آبی و مهاجرت ازجمله عواملی است که موجب تهدیدهای بسیاری برای تمام کشورها و شهرهای جهان شده است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل کم‌آبی شهرهای مختلف ایران ازجمله تهران، مشهد و اصفهان را درگیر کرده است، بنابراین می‌توان گفت، موضوع آب یک مشکل فرا ملی است و این مسئله تنها به کشور ما مربوط نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: موضوع فرونشست درواقع شمشیر دو لبه‌ای است که باید به‌دنبال بررسی آن و چگونگی مواجهه با این موضوع باشیم تا بتوانیم از تشدید مشکلات ناشی از فرار سرمایه‌گذار در شهر جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: حل این مسئله در گرو رفع مشکل کم‌آبی است که این موضوع نیز تنها مربوط به استان اصفهان نبوده و بحثی فرا استانی است و علاوه‌بر پیگیری مدیریت استان تلاش مسئولان بالادست را برای برطرف‌کردن این موضوع می‌طلبد.

میرباقری با تاکید بر اینکه باید به غیر از بررسی موضوع آب در خصوص فرونشست زمین تدابیر دیگری نیز اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته تاکنون اقدامات میدانی و عملیاتی که برای رفع مشکل بی‌آبی در اصفهان ازجمله انتقال آب دریا و موضوع خرسان انجام شده، بی‌سابقه بوده است و قابل مقایسه با اقدامات اجرا شده در دوره‌های قبل نیست.

وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه شهر اصفهان آثار و بافت تاریخی آن است، گفت: این سرمایه‌های تاریخی بی‌نظیر بوده و رسالت مدیریت شهری، حفظ و نگهداری از این آثار ارزشمند است اما اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل و حفظ این سرمایه‌های فرهنگی و تاریخی نباید به گونه‌ای باشد که منجر به تضعیف این کلان‌شهر و مهاجرت اندیشمندان و فرار سرمایه‌گذاران از آن شود.

کد خبر 703252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.