۱۳۵ مرکز بهداشتی زیر بمباران / شهادت ۱۹۸ نفر از کادر درمانی در حملات به غزه

رئیس بیمارستان «کویتی» غزه در حالی از تداوم فعالیت های بیمارستان با وجود بمباران سخن گفت که وزارت بهداشت غزه از شهادت ۱۹۸ نفر از اعضای کادر درمان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ۱۹۸ نفر از کادر درمانی بر اثر حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیده، ۵۳ آمبولانس نابود شده، ۱۳۵ مرکز بهداشتی هدف قرار گرفته، ۲۱ بیمارستان و ۴۷ مرکز درمانی ارائه‌دهنده خدمات پزشکی و درمانی از زمان آغاز حمله به غزه از کار افتاده است.

از سوی دیگر «صهیب الحمص» مدیر بیمارستان کویتی در غزه اعلام کرد: ما بیمارستان‌ها را هرگز ترک نخواهیم کرد و هرچه می‌خواهد، پیش آید. ما به جنایات دشمن صهیونیستی تن نخواهیم داد.

وی افزود: اشغالگران قوانین بین‌المللی را پایمال کرده و همه امور اخلاقی مربوط به جنگ را زیرپا گذاشته‌اند.

رئیس بیمارستان کویتی غزه اضافه کرد: ما در معرض تهدید شیوع بیماری‌های مسری به علت اجساد مانده زیر آوار و نبود آب قرار داریم.

«منیر البرش» مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: اجساد بیش از ۱۰۰ شهید مقابل بیمارستان شفا روی زمین افتاده است و آمبولانس‌ها به خاطر ادامه بمباران‌ها، قادر به حرکت به سمت این منطقه نیستند.

سازمان پزشکان بدون مرکز هم اعلام کرد که قادر به ارتباط با هیچ‌کدام از کارکنان خود در داخل بیمارستان شفا نیست.

این سازمان ضمن ابراز نگرانی بابت سلامت بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان الشفای غزه بیان کرد که این بیمارستان در معرض حملات شدید قرار دارد و بیماران همچنان داخل آن هستند و برخی توان حرکت ندارند. ما خواستار توقف فوری حملات به بیمارستان‌ها و حمایت از مراکز و کادر درمانی و بیماران هستیم.

این در حالی است که مناطق اطراف بیمارستان شفا شب گذشته بی‌وقفه و به‌طور لحظه‌ای زیر حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی بود.

کد خبر 703159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.