کتابخانه مرکزی باید در شأن شیراز و قله فرهنگی کشور باشد

نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به موافقت رئیس جمهور در خصوص احداث کتابخانه مرکزی شیراز گفت: این کتابخانه باید در شأن شیراز و قله فرهنگی کشور باشد تا خدماتی در جهات مختلف برای همه جهان اسلام ارائه بدهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شیراز، آیت‌الله لطف الله دژکام امروز _ جمعه نوزدهم آبان_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: امروز در رأس مسائل جهان اسلام و حتی جهان پیرامون امت اسلامی مسئله اصلی فلسطین است.

وی افزود: اقدامات تأسف بار صهیونیست‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه، زنان، کودکان و مردان بی دفاع جنایت علیه بشریت است و ما این جنایت‌های هولناک را محکوم می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: مقاومت فلسطین و به صورت خاص حماس که در حال حاضر درگیر این جنگ است، طی چند هفته گذشته قدرت و اقتدار خود را در عین مظلومیت به همه جهان نشان داده است.

حجت الاسلام دژکام با اشاره به اینکه در باب راهبردهای جبهه مقاومت راهبردهای حکیمانه به کار گرفته شده و می‌شود، ادامه داد: اسرائیل می‌داند که درگیر شدن با چند گردان الاقسام برای آنها افتخاری نخواهد بود.

وی تصریح کرد: همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی گفته است اسم اسرائیل باید از روی نقشه دنیا محو شود و خواهد شد. از سوی دیگر می‌خواهند پای ما را به بازی باز کنند اما ما خود نیز می‌دانیم چه کار کنیم و در جبهه مقاومت هم تصمیم گیرنده مستقل است و حماس نیز اقدام کرده است.

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: دشمن هیچ وقت نتوانست قدم بعدی ما را پیش بینی کند، زیرا رئیس ما مجتهد است و خودش اجتهاد می‌کند و گوشش به دهان مبارک امام زمان (عج) است و آنها نمی‌توانند پیش بینی کنند و در این کار مانده و تا آخر درخواهند ماند.

حجت الاسلام دژکام با اشاره به پیش رو بودن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اضافه کرد: یکی از سیاست‌هایی که رهبر معظم بر آن تاکید دارند این است که کتابخوانی ترویج شود.

وی تصریح کرد: کتابخوانی مایه برکت برای ما است، علم و دانش و فرهنگ در کتاب دست به دست می‌شود و دیگران یاد می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به شیراز کتابخانه مرکزی شیراز به عنوان یکی از مصوبات سفر شکل گرفت، گفت: در هنگام صحبت از کتابخانه، یک نگاه سنتی به آن می‌شود، اما باید کتابخانه‌ای در شأن شیراز و قله فرهنگی کشور باشد تا خدماتی در جهات مختلف برای همه جهان اسلام ارائه بدهد و امید است این اقدام با همکاری و همیاری همه مسئولین به نتیجه برسد.

دژکام همچنین به فرا رسیدن سالروز بزرگداشت عالم بزرگ، گرانقدر و دانشمند آیت الله علامه سید محمدحسین طباطبایی که یکی از شاگردان وی آیت الله مطهری بوده است، اشاره کرد و افزود: یکی از دست پرورده‌های علامه طباطبایی آقای مطهری است و حلقه شاگردان علامه طباطبایی امروز مرجع تقلید دارد و در حلقه شاگردان او چهره‌های بزرگ و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی همچون شهید بهشتی دارد.

وی تاکید کرد: در سال‌هایی که اوج حمله فکری جهان غرب بود و دو تفکر مارکسیستی یا لیبرالیستی وجود داشت که در صدد بر هم زدن همه چیز بودند و باورشان این بود که کاری کنند که دیگر نه از اسلام نشانی بماند و نه از اسلامیت و ایران و اسلام را می‌خواستند به باد بدهند و آن روزها فشاری فکری عجیب حاکم بود، علامه طباطبایی در آن روز سلاحی ساخت که تفکر مارکسیست و فلاسفه ملحد غربی را بی اعتبار کرد و همه را کنار زد و عظمت اسلام را به وضوح به همه بشریت فهماند.

کد خبر 703017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.