تهدیدات رژیم جعلی اسرائیل به شورای امنیت منعکس شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نامه‌ای به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان انعکاس پیامدهای خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه به شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نامه‌ای به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، خواهان واکنش رافائل گروسی نسبت به اظهارات تهدیدآمیز اخیر مقامات رژیم جعلی اسرائیل در استفاده از بمب اتمی به عنوان گزینه‌ای برای حمله به مردم مظلوم فلسطین و همچنین انعکاس پیامدهای آن به شورای امنیت سازمان ملل شد.

متن نامه محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده به شرح زیر است:

«جناب آقای رافائل ماریانو گروسی

مدیرکل محترم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

عالیجناب؛

احتراماً، همانگونه که مستحضرید آمیچای الیاهو، وزیر میراث کابینه بنیامین نتانیاهو اخیراً طی سخنانی در یک برنامه رادیویی اعلام کرد که استفاده از بمب اتمی علیه غزه از جمله گزینه‌های اسرائیل می‌تواند باشد و اظهار داشت: «اسرائیل کمک‌های بشردوستانه را به نازی‌ها منتقل نخواهد کرد و چیزی به نام غیرنظامیان در غزه وجود ندارد.»

چنین تهدیداتی را پیش‌تر نیز از جانب موشه فیگلین، عضو سابق کنست در پلتفرم شبکه ایکس (توئیتر سابق) شاهد بودیم که حمله به نوار غزه با سلاح‌های هسته‌ای را خواستار شده بود. در ۱۱ اکتبر سال جاری نیز تالی گوتلیف، عضو کنست از ارتش این رژیم تقاضا نمود تا از سلاح هسته‌ای در غزه استفاده نمایند. لازم به ذکر است مقامات رژیم صهیونیستی نظیر همین تهدیدات را در گذشته بر علیه جمهوری اسلامی ایران نیز به کار برده بودند. در جلسه ۲۲ سپتامبر مجمع عمومی سال جاری سازمان ملل نیز بنیامین نتانیاهو طی سخنانی که به طور زنده در سراسر جهان پخش می‌شد گفت: «ایران باید با تهدید هسته‌ای معتبر مواجه شود.»

نیاز به گفتن نیست که رژیم اسرائیل، عضو هیچیک از معاهدات حاکم بر خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) نیست. این رژیم مانع دستیابی به هدف خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای شده است. به علاوه، مؤسسات هسته‌ای خود را ذیل رژیم پادمانی آژانس قرار نداده و برنامه پنهانی برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای دارد. بدین ترتیب اسرائیل با نادیده گرفتن اصول شناخته شده بین‌المللی، اثربخشی و کارایی NPT و رژیم پادمانی آژانس را مستقیماً تضعیف می‌نماید.

سخنان اخیر و اعتراف وزیر رژیم اسرائیل، بار دیگر به طور علنی داشتن سلاح‌های هسته‌ای توسط این رژیم را آشکار نمود و مهم‌تر از آن با تهدید مردم مظلوم و بی‌پناه غزه، ساده‌ترین اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه را به چالش کشید. همانگونه که بسیاری از ملت‌ها و کشورها این اعمال وحشیانه را محکوم کرده‌اند، انتظار می‌رود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز براساس وظایف ذاتی و اساسنامه خود با محکوم کردن این اظهارات مغایر با اصول و مقررات بین‌المللی، پیامدهای خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط این رژیم جعلی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد منعکس نماید.

فرصت را مغتنم شمرده، احترامات فائقه را تجدید می‌کند.

محمد اسلامی»

کد خبر 702905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.