مهارت‌آموزی گام مهمی در رفع مشکلات سیستان و بلوچستان است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مهارت‌آموزی مسئله مهمی است که با توجه به نیاز استان سیستان و بلوچستان می‌تواند گام بزرگی برای حل مشکلات این استان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی امروز _پنجشنبه هجدهم آبان‌_ در همایش مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مهارت‌آموزی مسئله مهمی است که با توجه به نیاز استان سیستان و بلوچستان می‌تواند قدم بزرگی برای حل مشکلات این استان باشد.

وی افزود: هدف ما از پیگیری برنامه مهارت‌آموزی این است تا جوانی که دوران سربازی را به پایان می‌رساند حداقل یک مهارت را فراگرفته باشد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنا داریم خلأ نظام آموزشی کشور را پر کنیم، چنانچه مراکز آموزشی ما مهارت‌محور بودند، ضرورتی نداشت ما در دوران خدمت سربازی به آن بپردازیم.

شفائی اضافه کرد: خروجی مراکز تحصیلی ما آن چیزی که مورد نیاز کشور ما باشد، نیست. ما بر حسب تکلیفی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند به دنبال آن هستیم تا هر سرباز حداقل یک مهارتی را که به شغل بینجامد فرا گیرد، وضعیت کنونی خوب است، اما نباید به آن اکتفا کرد.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با توجه به راه‌اندازی کارگاه‌های سازندگی و طی کردن مسیر توسعه، به‌شدت نیازمند نیروی کار ماهر است و ما نبود چنین نیرویی را احساس می‌کنیم، در برابر چنین مسئله‌ای تکلیف داریم و باید بیشتر از گذشته در این مسیر گام برداریم.

فرمانده سپاه سلمان گفت: ظرفیت عظیم استان سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه همچون اقتصاد دریامحور، ترانزیت، معدن و راه نیازمند نیروی کار ماهر است، امروز تکلیف شرعی و سازمانی ما این است که مسئله مهارت‌آموزی را با جدیت پیگیری کنیم.

شفائی گفت: بیکاری منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی است و تنها راهکاری که می‌تواند آن‌ها را رفع کند، اشتغال است.

کد خبر 702770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.