بسیج پاره تن مردم است / آمادگی بسیج برای همکاری با دولت

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه بسیج پاره تن مردم است و در حوادث و صحنه‌های مختلف به کمک آن‌ها خواهد آمد، گفت: بسیج آماده هرگونه همکاری با دولت و دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار مجتبی فدا صبح امروز _پنجشنبه هجدهم آبان‌_ در چهاردهمین اجلاس عمومی مجامع بسیجیان استان اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عملیات محرم و حماسه مردم اصفهان در روز ۲۵ آبان اظهار کرد: مردم اصفهان در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ شرایطی را رقم زدند که امام (ره) فرمودند در کجای دنیا شهری مانند اصفهان سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کنند و فردای اعزام نیرو کمک‌های مردمی به جبهه‌ها سرازیر شود.

وی با اشاره به محوطه اطراف مقبره شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی در گلستان شهدای اصفهان افزود: قبل از عملیات محرم در این مکان ۲۲ خانه قرار داشت که از فردای عملیات تا ۲۵ آبان ساکنان این خانه‌ها راضی شدند خانه‌های خود را برای تدفین شهدا اهدا کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: در این عملیات ۱۳ نفر همکلاسی از دبیرستان هاتف به‌طور هم‌زمان شهید شدند؛ همچنین ۲۶ نفر دارای نسبت فامیلی درجه یک شهید شدند و به واقع مردم اصفهان حق مطلب را خوب ادا کردند.

وی در خصوص خدمات مجمع بسیجیان استان اصفهان تصریح کرد: این مجمع جامعه نخبگانی متشکل از افراد تحصیل‌کرده، مؤثر، توانمند و کارآمد در نقاط مختلف اصفهان است که توانسته است ظرفیت‌هایی را برای این جامعه فراهم کند.

فدا اضافه کرد: مجمع بسیجیان استان در ۲۸ شهر و در قالب هفت کارگروه و ۶۸ کارگروه شهرستانی شکل گرفته است و طی سال‌های مختلف اقدامات خوبی در بررسی مسائل و مشکلات استان مثل آب، محیط زیست و فرونشست زمین انجام داده است که برخی دستگاه‌ها و مجموعه‌های استان با آن مواجه هستند.

وی عنوان کرد: برخی از طرح‌ها در سال گذشته به صورت کتابچه درآمده و در اختیار مسئولان استان، سازمان بسیج، وزارتخانه‌ها و دولت قرار گرفته است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه دو هزار و ۲۰۰ نخبه در سطح استان در قالب مجامع شهرستانی به فعالیت مشغولند، اذعان کرد: ۸۴ طرح دارای اولویت در شهرستان‌های مختلف تهیه شده و چهار طرح عمده که به تأیید رسیده است در جلسه مطرح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و آماده هرگونه همکاری با دولت و دستگاه‌های مختلف است، ابراز کرد: تلاش می‌کنیم به صورت داوطلبانه ظرفیت‌های بسیج را در اختیار هر دولتی که بخواهد از این ظرفیت و توانمندی نخبگان استفاده کند، قرار دهیم، چرا که هدف ما خدمت به مردم و رفع گرفتاری‌ها و موانع پیش پای مردم است.

فدا تاکید کرد: بسیج پاره تن مردم است و در حوادث و صحنه‌های مختلف به کمک آنها خواهد آمد.

وی با اشاره به خدمات بی‌وقفه و شبانه‌روزی دولت سیزدهم تصریح کرد: امروز دولت عزم خود را در کنار سایر قوا بر رفع مسائل و مشکلات مردم پایه‌گذاری کرده است و بسیج هم از این قاعده جدا نیست.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: در عرصه‌های علمی و پژوهشی، خدمت رسانی، محرومیت‌زدایی، بهداشتی، تربیتی و عمرانی همه ظرفیت و توان خود را به همراه مجامع عزیزان بسیجی که به صورت داوطلبانه و آماده خدمت در راه عزت و سربلندی و استقلال این کشور گام برمی‌دارند، به میدان خواهد آورد.

مجمع بسیجیان برای بسیاری از مسئولان ناشناخته است

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور، رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: هنوز بسیاری از مسئولان استان از مجمع بسیجیان استان شناخت لازم را ندارند و از انعکاس فعالیت‌های آن بی‌خبرند و لازم است در این زمینه اقدامات مؤثری صورت پذیرد.

وی با اشاره به فراخوان امسال این مجمع افزود: برای اولین بار توانستیم ۲۸ اجلاس شهرستانی در سطح استان برگزار کنیم و قرار شد همه مجامع حداقل سه طرح ارائه و به دبیرخانه مجمع ارسال کنند.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان تاکید کرد: در نهایت حدود ۱۰۰ طرح به دبیرخانه مجمع ارسال شده که کمیته علمی مجمع آن‌ها را بررسی کرده و به ۱۰ طرح ممتاز رسانده است که در نهایت چهار طرح برگزیده و در ادامه این اجلاس ارائه خواهند شد.

کد خبر 702756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.