اوامر رهبری در سیاست‌های توسعه دریامحور با تمام توان پیگیری خواهد شد

استاندار هرمزگان گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای توسعه دریامحور در سه محور زیرساخت‌ها، بسته‌های نرم‌افزاری و مردمی‌سازی اقتصاد دریا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و به کار گرفتن تمام توان پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اتمام پروژه‌های نیمه تمام را جزو تکالیف ابلاغی هیأت دولت دانست و اظهار کرد: بخش عمده اعتبارات باید صرف پروژه‌هایی شود که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و می‌توانیم با تأمین اعتبار، آن‌ها را به اتمام برسانیم تا مردم زودتر از منافع طرح‌های نیمه‌تمام برخوردار شوند.

وی افزود: بر اساس تخصیص جدیدی که به استان انجام شده است، میزان ۴,۰۳۲ میلیارد ریال از منابع محرومیت‌زدایی برای تکمیل شبکه آبرسانی به ۴۸ روستا در نظر گرفته شده که با آن ۱۲ هزار و ۴۶۱ خانوار دیگر هم از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

استاندار هرمزگان، تصریح کرد: حدود ۴۰ میلیارد تومان جدید هم برای ساماندهی رودخانه‌ها و دایکت‌های حفاظتی اختصاص پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در استان از تخصیص اعتباراتی برای تکمیل پل‌های ماشنگی، سرخنگی و کرمون خبر داد و اضافه کرد: در این جلسه برای تکمیل پل شریفی، بازسازی محور سیاهو، بازسازی معابر آسیب‌دیده میناب و رودان در سیلاب نیز اعتبارات تخصیص پیدا کرد.

دوستی تاکید کرد: به هیچ عنوان هیچ دستگاهی حق دریافت و استفاده از سهم مسئولیت‌های اجتماعی صنایع را ندارد و برای این امر باید با اطلاع، نظارت و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، طرح تعریف شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری، ادامه داد: همه مدیران باید تلاش کنند در زمان باقی‌مانده درصد تحقق مصوبات دور اول سفر را بالا ببرند و ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه استان در راستای تحقق این امر نهایت همکاری را داشته باشد.

استاندار هرمزگان گفت: حدود ۲۰۰ مدرسه، هشت هزار هکتار مزارع پرورش میگو، شش هزار تن ظرفیت جدید ماهی در قفس، واحد قیر سازی در خلأ، آغاز واحد آمونیاک، هزار میلیارد تومان اصلاح شبکه خطوط برق‌رسانی، آغاز شهرهای جدیدی مانند خلیج‌فارس، نیروگاه اتمی سیریک، افتتاح و کلنگ‌زنی بسته‌های فاضلاب، آبرسانی به ۱۵۰ روستا و غیره کارهای بزرگی است که در سفر دوم رئیس جمهور محقق خواهد شد.

دوستی افزود: کاشت ۶.۵ میلیون درخت، بهره‌برداری از ۴۰ سازه آبخیزداری، افتتاح بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه و افتتاح بیمارستان‌های کودکان بندرعباس و فارابی بستک نیز از جمله طرح‌هایی است که در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهند رسید اما با این وجود ضرورت دارد بسته سفر رئیس جمهور را از اینکه هست نیز قوی‌تر کنیم‌.

وی برنامه‌ریزی در سه سرفصل توسعه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مردمی‌سازی را به عنوان اولویت‌های مدیران استان معرفی و تاکید کرد: بزرگترین بهره‌ای که مردم می‌توانند از استقرار دولت سیزدهم ببرند، مردمی‌سازی اقتصاد است از این رو باید تا می‌توانیم تلاش کنیم تا شکاف ایجاد شده بین توسعه صنعتی استان و مردم از بین برود ضمن اینکه برای سفر رئیس جمهور باید بسته نرم‌افزاری و اصلاح قوانین موردنیاز نیز آماده شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تدوین بسته مطالعاتی برای استان، ادامه داد: ضرورت دارد در طرح‌ها و تصمیمات نظر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان نیز اخذ شود و در پیشنهادات نیز فقط به حوزه خودتان اکتفا نکنید و اگر نیازی را خارج از حوزه خود دیدید آن را هم برای طرح در مصوبات جدید سفر ریاست جمهوری اعلام کنید.

دوستی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حکم مصوبات هیئت دولت است بر لزوم طرح مسائل بر زمین مانده استان و نیازهای اساسی در سفر رئیس جمهور تاکید کرد و اشاره‌ای نیز به هماهنگ‌سازی سیاست‌ها داشت.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه توسط رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: از امروز یکی از اصلی‌ترین وظایف و شاخص‌های ارزیابی تمامی مدیران استان میزان تمرکز و عملیاتی‌سازی این سیاست‌ها است؛ تمامی دستگاه‌های استان موظفند ظرف یک ماه آتی نقش خود را در اجرای این دستور حضرت آقا مشخص و برنامه اولیه خود را ارائه کنند چرا که بزرگترین جایی که می‌تواند این ابلاغیه را اجرا کند، استان هرمزگان است از این رو این مسئله نیز باید با حساسیت دنبال شود و مدیران نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند و بسته توسعه جزایر استان برای رونمایی در سطح ملی تدوین شود.

کد خبر 702732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.