شورای امر به معروف باید به مطالبات مردمی پاسخ‌دهی کند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به مطالبات مردم در پیشگیری از هنجارشکنی سطح جامعه، گفت: شورای امر به معروف باید به مطالبات مردمی پاسخ‌دهی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری امروز _چهار شنبه هفدهم آبان ماه_ در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از تکالیف مهم مسلمانان است.

وی افزود: فراگیر شدن برخی آسیب‌ها به خانواده‌ها لطمه‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند لذا در این مسیر مسئولیت‌های ما را در قالب مدیر دو چندان می‌شود.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: پاسخگویی به مطالبات مردمی، حضور نیروی انتظامی در حوزه کمک به آسیب‌ها، فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها از مهم‌ترین رسالت‌های این ستاد است.

وی ادامه داد: در برگزاری جشنواره شهید رجایی یکی از شاخص‌های ارزیابی، توجه در اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری افزود: اختصاص ۱۰ بیلبورد برای انجام فعالیت‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر، برخورد با هنجارشکنان، آموزش و مهارت افزایی قضات ویژه شعب امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز اظهار کرد: باید در مسیر تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت ویژه به خروجی کارها و اقدامات حرکت کرد تا بتوان به شاخص‌های مطلوب دست یافت.

وی با بیان اینکه وجود ناظران برای حوزه عفاف و حجاب اقدامی مطلوب است، افزود: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر می‌توان از سایر مشوق‌های قوی‌تر هم بهره برد اما اگر معروف‌ها قوی‌تر شود، منکرها نیز کاهش می‌یابد.

حسین نژاد اظهار داشت: تداوم فعالیت‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه‌های همسو و هم افزایی با کمک رسانه‌ها محقق می‌شود.

گفتنی است فعال بودن دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب، فعال شدن ده بیلبورد اختصاصی برای حوزه امر به معروف و نهی از منکر، ضرورت نظارت و ورود جدی بر ناهنجاری‌های سطح بوستان‌ها، به روز رسانی دستگاه ام آر آی بیمارستان امام علی، پاسخگو نبودن برخی مدیران حوزه ورزش و جوانان در خصوص روند برگزاری مسابقات، ضرورت وجود پارکینگ ماشین‌های سنگین به عنوان بخشی از مطالبات مردمی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 702678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.